۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

رشد ۴۰ برابری مستمری بگیران در کشور

رشد ۴۰ برابری مستمری بگیران در کشور

زنجان-رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب در کشور بیش از ۴۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ میرهاشم موسوی ظهر چهارشنبه در سفر یک روزه به زنجان در شورای اداری بیمه‌ای و درمان استان زنجان، گفت: تحول، عدالت و اعتماد محورهای عمده ما در فرصت مدیریتی است.

وی اظهار داشت: تحول در سازمان تأمین اجتماعی در سه جهت چشم اندازها، رویکردها و تحول در اقدام و عمل دنبال می‌شود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی تحقق عدالت است، گفت: این شعار دولت مردمی سیزدهم است که مردم نیز به آن اقبال نشان دادند.

موسوی به بخشودگی جرایم کار گاه‌های تولیدی اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از این فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند.

وی به بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: در خصوص بیکاری ناشی از کرونا نیز برای یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر ماه، بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است‌.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی از رشد ۴۰ برابری تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب در کشور خبر داد و گفت: این ضریب پشتیبانی خدمات منحصر به فردی است.

موسوی به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این طرح حدود پنج هزار میلیارد تومان به مصارف صندوق تأمین اجتماعی اضافه کرده است.

وی گفت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی بیش از پنج هزار میلیارد تومان در خصوص کرونا هزینه شده و این امر در شرایطی بود که در وضعیت کسری منابع هم هستیم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: رویکرد انتقادی نباید باعث شود تا دستاوردها را نادیده بگیریم و باید انتقاد پذیر باشیم.

موسوی با بیان اینکه دهه فجر، فرصت خوبی است تا از دستاوردها برای مردم بگوییم، افزود: قبل از انقلاب از ۳۳ میلیون نفر حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه بودند، ولی پس از انقلاب پوشش بیمه‌ای به بیش از ۵۳ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز بالغ بر ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حداقل چهار میلیون ظرفیت بیمه زنان خانه دار در کشور فراهم است، گفت: این مهم باید در استان‌ها تقویت شود.

موسوی با بیان اینکه مقدمات هوشمند سازی در سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است، یاد آورشد: تحقق تأمین اجتماعی هوشمند از دیگر راهبردها در این سازمان است.

وی افزود: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و باید با امانت داری، نسبت به آینده هم توجه داشته باشیم و از راهبردهای دیگر سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان، صیانت مالی از بیمه شدگان است، تا پرداختی مردم از جیبشان بیشتر از ۳۰ درصد نباشد.

کد خبر 5409400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha