۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۹

خلوصی آکار:

ترکیه در ایجاد زمینه گفتگو در حوزه دریای سیاه تلاش می‌کند

ترکیه در ایجاد زمینه گفتگو در حوزه دریای سیاه تلاش می‌کند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا در قبال ایجاد زمینه گفتگو و همکاری بین کشورهای منطقه حوزه دریای سیاه تلاش کرده و به این رویکرد ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه در نشست مجازی با فرماندهان ارشد نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور در ارتباط با تنش های اخیر میان روسیه و اوکراین گفت: ترکیه در زمینه ایجاد گفتگوها در بین کشورهای منطقه حوزه دریای سیاه به مسئولیت پذیری خود عمل کرده و به این رویکرد ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: در این زمینه گفتگوهایمان با روسیه و اوکراین ادامه داشته و در این باره به مسئولیت‌ پذیری ادامه خواهیم داد.

آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین متهم می کند و علت این امر را گردآوری صدهزار نظامی مسکو در نزدیکی مرزهای اوکراین عنوان کرده است.

روسیه اما می گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این حق را دارد که در هرجایی از خاک خود نظامیانش را جا به جا کند. همچنین کرملین با رد اتهامات طرف های غربی درباره بحران اوکراین گفته است که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز روسیه مسبب ایجاد و تشدید تنش ها در شرق اروپا شده اند.

یکی از این خطوط قرمز، مسئله عضویت اوکراین در ناتو و استقرار زیرساخت ها و تسلیحات این ائتلاف نظامی در این کشور است.

کد خبر 5413663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha