۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸

در ادامه بازی بد تروئیکا؛

صدراعظم آلمان توپ را به زمین ایران انداخت

صدراعظم آلمان توپ را به زمین ایران انداخت

مردی که به تازگی زمام دولت ائتلافی برلین را به دست گرفته، در ادامه لفاظی های شرکای اروپایی و آمریکایی و با تکیه بر اهرم ناکارآمد ضیق وقت، مدعی شد که حصول توافق در وین به ایران بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولاف شولتز صدراعظم آلمان که قرار است برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به کاخ سفید برود، در مصاحبه با واشنگتن پست در پاسخ به این سوال که مذاکرات وین تا رسیدن به توافق چقدر فاصله دارد، مدعی شد: این به ایران بستگی دارد. به آنها این پیام واضح را داده ایم که الان وقت تصمیم گیری و پیشرفت است. نمی توانیم بپذیریم که ایران توانایی برخورداری از سلاح هسته ای را که می تواند از آن (علیه ما) استفاده کند، داشته باشد. لحظه سرنوشت سازی است و امیدواریم که آنها از این فرصت استفاده کنند. زمان زیادی برایمان باقی نمانده است چرا که به پیشرفت برنامه هسته ای ایران واقف هستیم.

شولتز در پاسخ به این سوال که در صورت عدم احیای برجام و شکست دیپلماسی، چه راهبردی در قبال ایران اتخاذ خواهد شد، گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که (ترجیح می دهیم) منتظر پاسخ بمانیم. بیاید منتظر بمانیم.

صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال هم که نظرش درباره بسط مذاکره به برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای ایران چیست، مدعی شد: همه ما می دانیم که وقتی پای ایران در میان است، با سوالات زیادی روبرو می شویم. در حال حاضر، درباره اینکه چطور با این توافق هسته ای کنار بیاییم صحبت می کنیم و اینکه آیا آینده ای که تاثیر مثبتی بر وضعیت داشته باشد، متصور است؟ بنابراین، بسیار حیاتی است که بدانیم آیا ایران تمایلی به حل این مسئله دارد.

صدراعظم جدید آلمان در حالی توپ را به زمین طرف مقابل انداخت که پایبندی ایران به رغم همه کم لطفی های غرب، برجام را زنده نگه داشته است.

در حال حاضر هم ایران می گوید اگرچه خود را درگیر مذاکرات فرسایشی نمی کند اما تا احیای حقوق ملت مبنی بر برچیده شدن همه تحریم های ظالمانه، از مطالبات خود عقب نشینی نخواهد کرد.

کد خبر 5418872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 0
      شمام شوت کنید تو زمین اونا کاری داره؟
    • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 0
      بچرخ تابچرخیم
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      به نظر ما صدر اعظم آلمان فردی ضعیف .بی تدبیر و گوش به فرمان بدون چون و چرا امریکا هستش.سوال ما از دولت آلمان این است تو که اختیاری از خود نداری مریضی برای کشور بزرگی مثل ایران ضرب العجل تعیین میکنی؟
    • ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      فقط بمب هسته ای میتونه از این اشغالا امتیاز بگیره .اینا هرغلطی خواستن در تحریم ها اعمال کردند الان دستشون خالیه باید امتیاز بدن