۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴

با اعلام ازسرگیری مذاکرات وین؛

انریکه مورا: بازگشت به برجام نیازمند مصالحه است

انریکه مورا: بازگشت به برجام نیازمند مصالحه است

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید برای اینکه دوباره شاهد اجرای کامل توافق ۲۰۱۵ باشیم، برخورداری از روحیه مصالحه، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پیامی توئیتری اعلام کرد که هشتمین دور از مذاکرات وین فردا سه شنبه از سرگرفته خواهد شد.

وی در ادامه این توئیت نوشت: ما برای بازگشت به اجرای کامل برجام، به روحیه مصالحه نیازمندیم.

انریکه مورا: بازگشت به برجام نیازمند مصالحه است

مورا افزود: باتوجه به روندهای نامطلوب مختلف برای تضعیف برجام، لازم است که این مذاکرات زودتر به جمع بندی برسد.

اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه ای ازسرگیری مذاکرات وین را تائید کرد حال آنکه پیشتر یک منبع اروپایی به رویترز گفته بود که مذاکره کنندگان ارشد روز سه شنبه در وین دیدار می کنند.

آن طور که از اظهارنظرها برمی آید مذاکرات وین وارد مرحله حساسی شده و به همین دلیل، مذاکره کنندگان ارشد برای مشورت گرفتن در راستای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مهم، به پایتخت‌هایشان بازگشته‌ بودند.

آمریکا که برای بازگشت به برجام نیازمند اثبات اراده و حسن نیت خود است، روز جمعه برخی معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای ایران را که در زمان دونالد ترامپ لغو شده بود، احیا کرد. اما ایران هشدار داد که این اقدام کافی نیست و تا برآورده شده مطالبات این کشور مبنی بر برچیده شدن همه تحریم‌های ظالمانه فاصله دارد.

تیم دولت جدید ایران از همان ابتدا هم گفته بود که این کشور پیشتر یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و شرط بازگشت آمریکا به این توافق، برچیدن همه تحریم‌ها فارغ از برچسب‌های ادعایی است.

کد خبر 5419268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha