۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۴۷

فرمانده آتی سنتکام:

ایران و خاورمیانه همچنان نگرانی اصلی آمریکاست

ایران و خاورمیانه همچنان نگرانی اصلی آمریکاست

فرمانده آتی سنتکام می‌گوید ایران و خاورمیانه همچنان نگرانی اصلی ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، ژنرال «مایکل ای. کوریلا» قرار است به زودی به عنوان ژنرال و فرمانده مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا شهادت دهد.

او نامزد «جو بایدن» برای فرماندهی مرکزی ایالات متحده است و روز سه شنبه به قانونگذاران کنگره گفت: حتی در حالی که تمرکز ژئوپلیتیک واشنگتن متوجه منطقه هند و اقیانوس آرام و اروپای شرقی شده است، آمریکا نباید خاورمیانه را از دست بدهد.

ژنرال کوریلا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که خاورمیانه و افغانستان همچنان مناطق عدم اطمینان با منافع ملی ماست و متحدان کلیدی ایالات متحده در آن مناطق در خطر هستند.

کوریلا ادعا کرد که اکنون زمان حیاتی برای فرماندهی مرکزی آمریکاست و منطقه‌ای که تحت نظارت او قرار می‌گیرد، همچنان یک محیط خطرناک با تهدیدات منطقه‌ای برای امنیت ایالات متحده است که در میان این تهدیدات ایران و برخی گروه‌های هنوز خطرناک قرار دارد.

به گفته این ژنرال آمریکایی، در خاورمیانه ۹ سازمان از ۱۰ سازمان خشونت‌آمیز از جمله القاعده و داعش در حال فعالیت هستند که هر دوی این گروه‌ها نیز اکنون در حال بازسازی خود هستند.

کد خبر 5420561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 0
      تف سر بالا است خودتون 9 گروه ساختین الان دامنگیر خودتون شده به هرحال باید گورتون گم کنید یا گورتون توی خاور میانه زده شه
      • ابوالفضل IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
        0 0
        ده گر وه که امریکا با ترس یاد می کند ۲۰ سال درخفا اموزش امریکای دیدند حالا قبر کن افسران امریکایند
    • یوسف IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      باید باشند چون اینجا ایران اسلامی است خاک دلیران مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیرویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که هنوز از آمریکایی جناینکار و شیطان بزرگ گرفته نشده است