۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۰۰

مایکل کوریلا، فرماندهی سنتکام:

ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه است

ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه است

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به توانایی های ایران گفت: ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مایکل کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به توانایی‌های ایران و رقابت‌های واشنگتن با روسیه و چین گفت: امروز بازدارندگی در مقابل ایران، مقابله با سازمان‌های افراطی خشن و رقابت راهبردی با روسیه و چین از اولویت‌های سنتکام است.

این فرمانده ارشد آمریکایی ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی ایران گفت فعالیت‌های تهران در منطقه افزایش یافته است و ایالات متحده برای مقابله کارآمدتر با تهدیدهای ایران، مواضعش را در منطقه تقویت می‌کند. او حاکمیت ایران را قوی‌ترین نیروی موشکی و پهپادی خاورمیانه معرفی کرد.

به گفته این فرمانده ارشد آمریکا در منطقه، ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است و هزاران موشک بالستیک و کروز در اختیار دارد که بسیاری از این موشک‌ها می‌توانند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهند.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین ایران را بزرگ‌ترین و توانمندترین نیروی پهپادی منطقه معرفی کرد.

مایکل کوریلا در ادامه صحبت‌هایش به قابلیت‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت ایران در حال حاضر بسیار سریع‌تر از دو سال پیش می‌تواند به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مجلس سنای آمریکا به وضعیت امنیتی در عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «هرچند نیروهای داعش تا اندازه زیادی در این دو کشور ضعیف شده‌اند، اما همچنان توان عملیاتی خود در منطقه و حتی خارج از منطقه را حفظ کرده‌اند.»

فرمانده ارشد سنتکام به سیاست‌های چین در منطقه هم اشاره کرد و گفت چین به‌شدت در حال گسترش دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی، نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود در منطقه است. به گفته رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، چین تصمیم گرفته است تا به‌عنوان یک رقیب حاضر شود.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، درباره روسیه نیز گفت که رفتار غیرحرفه‌ای نیروی هوایی روسیه بر فراز آسمان سوریه از اوایل ماه مارس افزایش «چشمگیری» یافته است.

مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به این موضوع، جزئیات پرواز جنگنده‌های روسیه‌ای بر فراز پایگاه‌های ایالات متحده را برای قانونگذاران آمریکا بازگو کرد. اظهارات کوریلا دو روز پس از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در دریای سیاه صورت می‌گیرد.

کد خبر 5735141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید SE ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 2
      سنتگام یک سازمان مخوف،تروریستی و منفعل در مقابل نیروهای مقاومت هست. بال و پر دادن نویسنده این مقاله هیچ تاثیری در خواننده ایجاد نمیکنه.
    • بابائی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 6
      مردم ایران از همان دوست نداشت ایران با آمریکا و هم اروپا مذاکره کند ولی متاسفانه مذاکره ایران با آمریکا و هم اروپا 100 درصد فقط به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی بوده است.
    • بابائی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 2
      مذاکره در این مدت 9 سال هیچگاه مبتنی بر اعتماد نبود غرب هم مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است. بورل و گروسی هر دو عروسک های خیمه شب بازی آمریکا هستند
    • بابائی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 2
      آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراح اصلی جنگ یمن هستند/ یمن در آینده،تولیدکننده سلاح خواهد بود آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند
    • بابائی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 3
      وزارت خارجه آمریکا: برجام مبتنی بر اعتماد نیست/ بازگشت به توافق هسته‌ای در دستور کار قرار ندارد/ پس آمریکا جنایتکار غلط می کند هر روز در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، شورای حکام آژانس وغیره دخالت و مداخله می کند
    • بابائی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 2
      جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ قبل از شروع مذاکرات خسارت «جنگ تحمیلی هشت ساله» را از عراق، آمریکا و اروپا بگیرید! قبل از شروع مذاکرات خسارت «اغتشاشات» را از آمریکا و اروپا و مزدورانشان بگیرید!
    • بابائی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 1
      آمریکا، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی وامارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند ترامپ با دریافت پول از عربستان سعودی، سردار سلیمانی را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
    • بابائی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار اصلی ترین ناقض حاکمیت کشورها بوده است.
    • بابائی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ مذاکره، مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند. مذاکره، مشکل ما با اروپا را حل نمی‌کند.
    • بابائی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      توسعه زرادخانه هسته‌ای اسرائیل جنایتکار، عامل اصلی تهدید امنیت و ثبات در منطقه است. زرادخانه‌های اسرائیل جنایتکار منبع اصلی تهدید برای امنیت و ثبات منطقه است. رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
    • بابائی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      ادامه توسعه زرادخانه‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از جمله تسلیحات هسته‌ای، تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است.
    • بابائی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      و این درحالی است که تروریست ها مورد حمایت آمریکا، غرب، ترکیه و مزدورانشان عامل اصلی حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز هستند.
    • بابائی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      غرب از سال 1394 تاکنون به رهبری آمریکا، تسلیحات عربستان سعودی را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ غرب از سال 1394 تاکنون به رهبری آمریکا، تسلیحات امارات را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
    • بابائی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 0
      غرب از سال 1400 تاکنون به رهبری آمریکا، تسلیحات اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
    • بابائی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      غرب از سال 2001 تاکنون به رهبری آمریکا، تسلیحات القاعده را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ غرب از سال 2011 تاکنون به رهبری آمریکا، تسلیحات داعش را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      تا کور شود چشم دشمنان ایران که نمیتوانند بببنند
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      تا کور شود چشم دشمنان ایران که نمیتوانند بببنند
    • یوسف IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      آمریکایی جناینکار و شیطان بزرگ هر چقدر تلاس می کند بیشتر در باتلاق فرو می رود
    • یوسف IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 0
      ما هنوز انتقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیرویی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایرانرا از آمریکایی جناینکار و شیطان بزرگ واروپاه نگرفته ایم
    • بابائی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      اظهارات ضدایرانی صدراعظم آلمان، 100 درصد فقط به خاطرناتوانی، کوتاهی و سکوت ایران در این مدت 9 ساله در مذاکره در مورد جنایت های آلمان و مزدورانشان بوده است. جای تعجب است که مسؤولان آلمانی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با سنگین‌ترین نظارت‌های آژانس را تهدید معرفی می‌کنند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      بله ما فقط موشک میسازیم همین ناکارامد... برای ما بهتره..... جانان..
    • بابائی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و کشورهای اروپایی هم از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند / پس ادامه پیگیری توافق هسته ای، برجام و مذاکرات توسط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران غلط و اشتباه است.
    • بابائی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      اولاف شولتز بی ادب صدراعظم آلمان جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل سرپوش بگذارد.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 0
      اولویت ایران خروج تمام نظامیان آمریکا از خاک عراق است
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 0
      تاچشمتون کور . کل جنگنده هاتونو نابود کنید تا ماهم دیگه موشک نسازیم . چه رویی دارن نکبتا
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 0
      اول گورتونو گم کنید از سوریه برید بیرون و دیگه نفت تدزدید . چون بی دعوت اومدین دزدی
    • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      آمریکا هنوز نمیخادقبول کنه که دیگه پایان دوره سلطه طلبیش رسیده،هی دست وپای بیخودمیزنه خودشو مقابل گروههای خشن قراربده،وحال آنکه همه میدونن که خودش داعش روبه وجود آوردوگروههای دیگه تروریستی،مرگ براین همه دروغگویی.
    • حمیدپور IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      2 0
      قدرت داریم ؟ امریکا این بازی می‌کند اگر نداشتیم ؟ خواب هستی امریکا بیدار ‌باش باختی
    • حسین US ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      2 0
      بله مزدوران امریکایی اینها درحالی صورت گرفته که شما زورگویان بعدانقلاب باهمه توطه ها و تحریم و جنگ ومشکلات فررندان انقلاب ه اینجا رسیده گذشت زمانیکه مسولین کشورراشما وروباه پیر و استعمارگران انتخاب میکرد ان شاالله مردم باشعورمااگاه شوند وگول وفریب زرق وبرق دنیانشوند وباشرافت وحفظ ناموس کمک کنند .ت
    • بابائی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      اولویت دمشق خروج تمام نظامیان آمریکا از خاک سوریه است
    • علی اکبر IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      باسلام افتخار میکنم اگر واقعاً ایران همچین زرادخانه ای داشته باشد حداقل شما ها جرأت تعدی به این خاک و نوامیس مردم ندارید یاعلی