۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۵۴

پلیس اوتاوا اعلام کرد:

حداقل ۲۵ نفر در جریان اعتراضات در کانادا بازداشت شده اند

حداقل  ۲۵ نفر در جریان اعتراضات در کانادا بازداشت شده اند

رئیس پلیس اتاوا با بیان این که شاهد کاهش قابل توجه شرکت کنندگان در اعتراضات «کاروان آزادی» است، اعلام کرد که تا کنون ۲۵ نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک؛ «پیتر اسلولی»، رئیس پلیس اتاوا، پایتخت کانادا اعلام کرد که اعتراضات کامیونداران ضد واکسن که در پایتخت کانادا و دیگر شهرهای این کشور برگزار می‌شود، به طور قابل توجهی شاهد تعداد شرکت کنندگان آن است. مقامات کانادایی همچنین ده‌ها مورد دستگیری را در میان معترضان ثبت کرده‌اند.

اسلولی روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: «روز به روز ما کامیون‌ها را از طریق مذاکره و یدک کشی از مناطق قرمز و محله‌های اطراف خارج می‌کنیم. در آخر هفته شاهد کاهش قابل توجهی در محدوده ۵۰ تا ۶۵ درصدی کل کامیون‌ها و کل تظاهرکنندگان بوده‌ایم.»

اسلولی گفت که کامیون داران معترض همچنان به دنبال کمک‌های مالی، سوخت و سایر حمایت‌های لجستیکی هستند تا اعتراض خود را ادامه دهند.

رئیس پلیس پایتخت کانادا گفت که تظاهرات در زمان آغاز بیش از ۳۰۰۰ کامیون داشت، اما اخیراً شاهد کاهش تعداد کامیون‌ها به حدود ۴۰۰ ماشین بوده‌ایم.

پلیس شهری کانادا همچنین فاش کرد که پلیس اتاوا ۲۵ نفر را در جریان اعتراضات کامیون داران دستگیر کرده است.

اسلولی خاطرنشان کرد: تا به امروز در مجموع ۲۵ نفر از معترضان دستگیر شده‌اند. از جمله اتهامات جنایی برای شرارت و رفتار تهدیدآمیز علیه آن‌ها مطرح است.

موج اعتراضات در سراسر کانادا از ژانویه آغاز شد و ده‌ها هزار کامیون‌دار، کشاورز و دیگر کانادایی‌ها در اتاوا گرد هم آمدند تا مخالفت شدید خود را با دستورات واکسن اجباری اعلام کنند.

این اعتراض از آن زمان به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد و گروه‌های مختلف در مخالفت با «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا متحد شدند.

روز دوشنبه گذشته نیز «جیم واتسون»، شهردار اتاوا به دلیل تظاهرات ادامه دار، وضعیت فوق العاده در پایتخت کانادا اعلام کرد.

کد خبر 5422113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha