۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۳۵

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا:

ما دولت را به دادگاه می‌کشانیم

ما دولت را به دادگاه می‌کشانیم

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا از دولت ترودو به دلیل اعلام شرایط اضطراری شکایت کرد و گفت: ما دولت را به دادگاه می‌کشانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «انجمن آزادی‌های مدنی کانادا» به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی که از آزادی‌های مدنی و حقوق اساسی در کانادا دفاع می‌کند، علیه دولت «جاستین ترودو» به دلیل تصمیمش برای استناد به قانون شرایط اضطراری پس از اعتراض‌های صلح‌آمیز گسترده علیه واکسیناسیون اجباری، اقدامات قضائی را آغاز و از ترودو شکایت کرد.

سخنگوی این انجمن غیردولتی گفت: «انجمن آزادی‌های مدنی کانادا با صدای بلند علیه اعلامیه وضعیت اضطراری صحبت می‌کند و امروز ما اعلامیه خود را داریم: ما دولت را به دادگاه می‌کشانیم.»

این سازمان قبلاً در حساب توئیتر خود نوشته بود که قانون شرایط اضطراری تنها زمانی قابل اجرا است که یک وضعیت به طور جدی توانایی دولت کانادا برای حفظ حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی کانادا را تهدید کند یا زمانی که وضعیت عادی نمی‌تواند به طور مؤثر برقرار شود.

اوضاع در کانادا به دلیل اعتراضات ضد دولتی در مخالفت با واکسیناسیون اجباری هنوز عادی نیست و کاروانی از کامیون‌دارن معترض از دو هفته پیش تا کنون بسیاری از معابر و گذرگاه‌های اصلی برخی شهرهای کانادا را مسدود کرده‌اند. «جاستین ترودو» در واکنش به ادامه اعتراضات وضعیت اضطراری اعلام کرده و از پلیس خواستار برخورد با معترضان شده است.

کد خبر 5427132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آزادیخواه IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 0
      احسنت بر مردم کانادا که بر ضد واکسن اجباری و آزمایشی کرونا قیام کردند