۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

«تئاتر فجر ۴۰» در آینه مهر؛

اجرایی از کرونا برگشته در جشنواره!/ اجرای خارجی در روز اختتامیه

اجرایی از کرونا برگشته در جشنواره!/ اجرای خارجی در روز اختتامیه

هشتمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم سپری شد و علاوه بر استقبال مخاطبان از اجراهای این روز تغییری در جدول اجراهای ۲ روز پایانی جشنواره ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه ۲۴ بهمن چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هشتمین روز خود را سپری کرد که طی این روز آثاری که به صحنه رفتند با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت ۳۰ درصدی سالن‌های میزبان، با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

در هشتمین روز جشنواره محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی و احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرده و به تماشای نمایش «بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نشستند.

از کرونا برگشته در روز نهم جشنواره اجرا می‌شود!

در روز هشتم جشنواره تغییراتی در برنامه‌های روزهای نهم و دهم جشنواره اعمال شد.

پیش از این نمایش «بعد از افتادن» به کارگردانی حسن حسینیان که در بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و قرار بود روز پنجشنبه ۲۱ بهمن در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه برود، به دلیل مثبت شدن تست کرونای بازیگر نمایش از جدول اجراها کنار گذاشته شد.

طبق اعلام ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش با انجام تست آزمایشگاهی مجدد و منفی شدن آن و ارائه گزارش رسمی این آزمایش به دبیرخانه جشنواره، نمایش «بعد از افتادن» دوشنبه ۲۵ بهمن در ۲ سانس ۱۴ و ۱۶ در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود و داوران هم به تماشای آن می‌نشینند.

الجزایر یک روز به جدول اجراهای جشنواره اضافه کرد

آخرین نمایشی که در بخش ملل جشنواره چهلم قرار است روی صحنه برود، نمایش «الزمکان» از کشور الجزایر است که طبق جدول اجراهای جشنواره قرار بود این نمایش روز دوشنبه ۲۵ بهمن در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر شود.

اما ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز یکشنبه ۲۴ بهمن اعلام کرد زمان اجرای نمایش «الزمکان» از کشور الجزایر تغییر کرد زیرا سفر این گروه به دلیل تاخیر در ارائه پاسخ تست کرونای یکی از اعضا، به تعویق افتاد و پس از رفع مشکل، اجرای این نمایش به سه شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۴ موکول شد.

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی پیشین دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر قرار بود روز دوشنبه ۲۵ بهمن آخرین روز جدول اجرایی جشنواره باشد و روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار شود.

با تغییر ایجاد شده نمایش «الزمکان» از کشور الجزایر در روز اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

اصلاحات در «بک تو بلک»

نمایش «بک تو بلک» سجاد افشاریان نیز که روز یکشنبه ۲۴ بهمن و در هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر در بخش رقابتی جشنواره در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت بعد از اجرای اول با چند مورد اصلاحی از سوی شورای ارزشیابی و نظارت مواجه شد و با اعمال این اصلاحات اجرای دوم نمایش با تأخیر به صحنه رفت.

کد خبر 5424713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha