۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۸

مهر گزارش می‌دهد؛

ظرفیت‌های کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

ظرفیت‌های کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

کرمانشاه- استان کرمانشاه به سبب ظرفیت‌های بالای گردشگری، کشاورزی و صنعتی، مستعد جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- مهسا حشمتی: سرمایه‌گذاری خارجی و صنعتی از موضوعات عمده در رشد و توسعه اقتصادی و مالی کشورها است به شکلی که فاکتورهای مؤثر بر سرمایه‌گذاری به عنوان عواملی در افزایش توانایی کشورها در قدرت رقابت‌پذیری آن‌ها در بازارهای بین المللی مطرح است.

ورود سرمایه‌های خارجی به بخش صنعت، ابزار مهمی برای افزایش عرضه منابع تولید است که می‌تواند ظرفیت صادرات کشور میزبان را افزایش دهد و باعث جذب درآمدهای ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش انتقال فناوری، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و در نهایت رشد اقتصادی در کشور میزبان شود.

کشور ایران به لحاظ قرار گرفتن در منطقه حساس در آسیا و دارا بودن امکانات طبیعی متنوع و منابع ارزشمند خدادادی و نیز ظرفیت بالا در بخش گردشگری همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار داشته، استان مرزی کرمانشاه نیز از بسیاری از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برده و به سبب مرزی بودن فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران خارجی و عراقی دارد.

کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری در ایران است که جای خالی صنعت در این استان به وفور به چشم می‌خورد، سرمایه‌گذاری خارجی نقش به‌سزایی در کاهش بیکاری و افزایش ارز آوری داشته و با حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی می‌توان در راستای جذب آنان در این استان گام‌های مؤثری برداشت تا بتوان شاهد رشد صنعت در این استان بود.

ظرفیت‌های مغفول مانده کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

امیر حمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته گذشته، اظهار کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در مسیر رشد و توسعه، استفاده از سرمایه‌گذاری افراد خارج از کشور با تابعیت‌های مختلف است اگر بتوان از این فرصت‌ها استفاده کرد یک پشتیبانی خوب به وجود می‌آید، بزرگترین منبع قیر در گیلانغرب وجود دارد و نیازمند یک سرمایه‌گذار است.

ظرفیت‌های کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

حیدریان با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه، افزود: اولین سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دومین سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن بوده و دومین سرمایه‌گذاری که مربوط به یک فرد چینی است سبب اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر شده و در فاز توسعه در سال جدید آمارها افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: فروآلیاژ محصولی است که در کارخانه فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت فولاد را افزایش می‌دهد و کارخانه‌هایی که در این صنعت کار می‌کنند محصولات شرکت را خریداری کرده و استفاده می‌کنند که باعث توسعه و پیشرفت می‌شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در پروژه فروآلیاژ ۱۰ میلیون یورو بوده که ظرفیت این کارخانه را به ۱۵ هزار تن در سال رسانده و ۱۰ درصد از نیاز به واردات محصول را کاهش داده و باعث صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیون دلاری شده است‌.

حیدریان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی به ورود تکنولوژی و فناوری روز به استان هم کمک خواهد کرد و استان کرمانشاه مزیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خصوصاً گردشگری دارد.

حضور کرمانشاه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری عراق

وی با تاکید بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها، افزود: باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه را به همه معرفی کنیم، در همین راستا در نیمه اول فروردین سال آینده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری عراق که کشورهای دیگر هم در آن حضور دارند، شرکت خواهیم کرد.

ظرفیت‌های کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

اعطای تابعیت اشتغالی بر اساس نیاز صاحبان صنعت و شرکت‌ها

فرهاد همتی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعدادی از اتباع خارجی در استان کرمانشاه در حوزه صنعت، خدمات و شرکت‌ها، اقامت اشتغالی دارند که بنا به نیاز صاحبان صنعت و شرکت‌ها در کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی به قوانین تابعیت سرمایه‌گذاران خارجی اشاره و افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت و قانون اقامت در بخش‌های مختلف تحصیل، اشتغال و تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه که از آن به عنوان استان ثروتمند یاد می‌شود، قانون اعطای تابعیت ویژه وجود دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قانون اعطای تابعیت ویژه، تابعیت پنج ساله بر اساس آئین‌نامه کارگروه ویژه استانداری و کمیسیون وزارت کشور برای خانواده پنج نفره و به ازای مبلغ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد که قابل تمدید است.

ظرفیت‌های کرمانشاه در انتظار سرمایه‌گذار

همتی بیان کرد: برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در قالب آئین‌نامه وظایفی تعیین شده که یکی از راه‌های برون‌رفت از بیکاری و تورم و جذب سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه است.

کرمانشاه می‌تواند به عنوان یکی از مراکز مهم صادرات به کشورهای همسایه تبدیل شود

ابراهیم رئیسی پیش‌تر به عنوان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اقدامات مورد نیاز در استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه صنعت، تمدن، فرهنگ و زمینه‌های بسیاری برای صنعت کشاورزی و گردشگری دارد و می‌تواند به عنوان یکی از مراکز مهم صادرات به کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی ادامه داد: امروز مشکل کشور، کمبود بودجه و برنامه نیست بلکه با همین اعتبارات و امکانات با مدیریت جهادی و اراده درست می‌توان بر تمام مشکلات غلبه کرد، یکی از وظایف دولت بهبود کسب و کار است، در بخش‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان کرمانشاه تصمیماتی به صورت جدی باید گرفته شود.

کد خبر 5427580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha