۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

در رابطه با اوکراین؛

بورل: اتحادیه اروپا نگران رویدادهای صحنه‌سازی‌ شده است

بورل: اتحادیه اروپا نگران رویدادهای صحنه‌سازی‌ شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که روسیه برای توجیه حمله به اوکراین اطلاعات را دستکاری می کند و ادعاهای جمهوری های خودخوانده در شرق اوکراین نسبت به کی یف بی اساس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراستا با آمریکا و دیگر کشورهای غربی مدعی شد که این اتحادیه شاهد افزایش دستکاری در اطلاعات در جهت ایجاد بهانه های ساختگی برای تشدید تنش نظامی در قبال اوکراین، است.

بورل در این باره گفت: اتحادیه اروپا به شدت نگران است که رویدادهای صحنه‌ سازی‌ شده می‌تواند بهانه‌ای برای تشدید احتمالی نظامی باشد.

وی افزود: اتحادیه اروپا همچنین شاهد تشدید تلاش‌هایی در جهت دستکاری در اطلاعات برای حمایت از چنین اهدافی است.

اظهارات وی در پی آن بیان می شود که رسانه های روسی از افزایش خشونت ها و نقض مکرر آتش بس توسط نیروهای اوکراینی و خمپاره و گلوله باران جمهوری های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین خبر دادند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: اتحادیه اروپا هیچ دلیلی برای ادعای مناطق دونتسک و لوهانسک در مورد حمله احتمالی اوکراین نمی بیند.

بورل با اشاره به تلاش ها در زمینه ارائه اطلاعات نادرست، گفت که اتحادیه اروپا به طور کامل از سازمان امنیت و همکاری اروپا که ناظرانی مستقر در اوکراین دارد، حمایت می‌کند و افزود که آنها نقشی کلیدی در راستی‌آزمایی فعالیت‌های میدانی دارند.

بورل همچنین نسبت به افزایش موارد نقض آتش بس بین مواضع نیروهای جمهوری های خودخوانده مذکور و نیروهای اوکراینی که سازمان امنیت و همکاری اروپا به آنها اشاره کرده است، ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: ما از موضع خویشتندارانه اوکراین در مواجهه با تحریکات مستمر و تلاش‌ها برای بی‌ثباتی، تمجید می‌کنیم.

در همین راستا دیگر کشورهای اروپایی، بویژه انگلیس با تشدید عملیات جنگ روانی و روسیه هراسی، مسکو را به پخش اخبار نادرست پیرامون تنش های اخیر و همچنین آماده شدن برای حمله به کی یف از طریق ایجاد بهانه ای برای انجام این کار، متهم نموده اند.

کد خبر 5428815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha