۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

در تیراندازی وگلوله باران مواضع یکدیگر؛

ارتش اوکراین و نیروهای منطقه دونباس اتهام زنی ها را افزایش دادند

ارتش اوکراین و نیروهای منطقه دونباس اتهام زنی ها را افزایش دادند

همزمان با بالا گرفتن تنش ها در دونباس و درگیری بین نیروهای جمهوری های خودخوانده در شرق اوکراین با ارتش این کشور، بازار اتهام زنی و برچسب پخش اخبار نادرست از سوی طرف ها داغ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش اوکراین امروز یکشنبه به دلیل آنچه خمپاره باران شدید نیروهای جمهوری های خودخوانده شرق این کشور عنوان کرده است، در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات در یکی از ۷ ایست بازرسی به قلمرو منطقه دونباس را به حالت تعلیق درآورد.

ارتش اوکراین در این بیانیه آورده است که با توجه به تشدید وضعیت و ناتوانی در تضمین امنیت غیر نظامیان با استفاده از ایست بازرسی، این فرماندهی استفاده از آن را از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه برای مدتی که تهدیدها در جریان است به حالت تعلیق درآورد.

این در حالی است که رسانه های روسیه روایت دیگری از ماجرا ارائه می دهند. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خبری در این باره نوشت که نیروهای ارتش اوکراین حومه شهر دونتسک را خمپاره و گلوله باران کرده اند که این مسئله نقض آشکار توافقات مینسک است.

جمهوری خلق خودخوانده «لوهانسک» (LPR) و «دونتسک» (DPR) روز جمعه به دلیل تشدید تنش ها در خط تماس در جنوب شرق اوکراین و در بحبوحه ترس از حمله نیروهای کی یف، شهروندان خود را به مناطقی در خاک روسیه منتقل کردند و این مسئله همچنان ادامه دارد.

همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز در خبری در این رابطه نوشت که دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس (JCCC) از نقض ۸۲ آتش بس توسط نیروهای اوکراینی طی روز گذشته خبر داده است.

تمام این روایت ها و اخبار در حالی است که طرفین یکدیگر را به جعل اخبار و کارزار اطلاعات نادرست متهم می کنند.

غربی ها و در راس آنها آمریکا با متهم کردن مسکو در ارائه اخبار نادرست درباره تنش ها در منطقه دونباس مدعی شده اند که این تاکتیک روسیه برای ایجاد بهانه ای جهت توجیه حمله نظامی خود به اوکراین است و اوضاع در دونباس آن طور که رسانه های روسی گزارش می دهند نیست.

اوکراین نیز اعلام کرده است که این نیروهای جمهوری های خود خوانده یاد شده هستند که مسبب تنش زایی و نقض آتش بس در این منطقه هستند.

مسکو نیز می گوید که اوکراین با عدم پایبندی به توافقات مینسک و با استفاده از فرصت در حال نسل کشی اهالی عمدتا روس زبان منطقه دونباس است.

کد خبر 5428902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha