۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸

به درخواست اوکراین؛

سازمان امنیت و همکاری اروپا نشست فوق العاده برگزار می کند

سازمان امنیت و همکاری اروپا نشست فوق العاده برگزار می کند

اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا فردا دوشنبه به درخواست اوکراین که این روزها به تحریک غربی ها درگیر تنش با روسیه است، تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوکراین از لهستان که در حال حاضر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد، خواست تا اعضای این سازمان در نشست فوق العاده حاضر شوند.

براساس این گزارش «آدام هالاچینسکی» نماینده دائم لهستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا، امروز یکشنبه، در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که جلسه فوق العاده اعضای شورای دائمی این گروه را به درخواست اوکراین در روز دوشنبه تشکیل خواهد داد.

چنانچه به نظر می‌رسد، حضور نظامیان روس پشت مرزهای اوکراین و حالت آماده باش نیروهای مردمی در مناطق شرقی این کشور که تمایلات روس گرایانه دارند، باعث افزایش نگرانی‌های مقامات اوکراین شده است و از سوی دیگر این کشور از زمان ریاست جمهوری ولودیمیر زلنسکی، با بدقولی ناتو برای پیوستن به این پیمان نظامی مواجه بوده است. مسکو هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند اما هشدار داد که عضویت این کشور در ناتو را که به استقرار نظامیان و تجهیزات جنگی اعضای این پیمان در امتداد مرزهای روسیه منجر می‌شود را برنمی تابد.

کد خبر 5429378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      باروسیه یابامتحدین روسیه مثل ایران وچین یاباخودروسیه قراربگذارکه باروسیه طرف اتش هستید نه با اروپا که عاشق جنگند تاازاسلحه سازیهای امریکا سود برای جیب شخصیشان ببرندناتو مسلح است ان هم باسنگراوکراین باید برای صلح تلاش کنید کلاه سفیدسازمان ملل بعضیهایشان داعشی وجبهه نصره ای اند که مردم راشیمیایی میکنن