۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹

در پی تحولات اوکراین؛

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

سفارت روسیه در لندن تأیید کرد سفیر این کشور برای رایزنی درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه انگلیس امروز سه شنبه سفیر روسیه در لندن را در پی تحولات اوکراین احضار کرد.

خبرگزاری ریانووستی ضمن اعلام این خبر افزود: سفارت روسیه در لندن تأیید کرد که سفیر این کشور برای بررسی تحولات مربوط به بحران در تمام مناطق اوکراین به مقر وزارت امور خارجه انگلیس احضار و پس از انجام رایزنی‌های لازم از مقر وزارت خارجه خارج شده است.

رسانه‌های انگلیسی پیشتر به نقل از سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر این کشور اعلام کرده بودند لندن سفیر روسیه را در ارتباط با تحولات اوکراین فراخوانده است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه اوکراین نیز امروز «واسیلی بوکولیتو» کاردار سفارت این کشور در مسکو را در برای رایزنی درباره تحولات مرتبط با به رسمیت شناخته شدن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط روسیه فرا خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه درباره تحولات دونباس واقع در شرق اوکراین موضعگیری کرد و استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. وی همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و مأموریت «حفظ صلح» را انجام دهند.

به رسمیت شناخته شدن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از سوی رئیس‌جمهور روسیه واکنش‌های زیادی را برانگیخته و آمریکا و متحدان غربی عضو ناتو، مسکو را به «نقض حاکمیت ارضی اوکراین» متهم کرده‌اند.

کد خبر 5431160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha