۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۵:۱۲

روسیه:

استفاده اوکراین ازتسلیحات انگلیسی به معنای مشارکت لندن درجنگ است

استفاده اوکراین ازتسلیحات انگلیسی به معنای مشارکت لندن درجنگ است

سفیر روسیه در انگلیس گفته است که استفاده اوکراین از تسلیحات انگلیسی به معنای مشارکت لندن در جنگ اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن به استفاده اوکراین از سلاح‌های انگلیسی انتقاد کرده و روز سه شنبه در تلویزیون روسیه گفت: وقتی که کی یف از توپخانه و مهمات ساخت انگلیس استفاده می‌کند، لندن را در جنایات جنگی کی یف شریک می‌سازد.

سفیر روسیه در ادامه اظهارات خود گفت: ظاهراً هدف لندن این است که به هر قیمتی اوکراین برنده شود و باید اسلحه و پول به آن‌ها داده شود. صادقانه بگویم، اگر آنها مانند گذشته با سلاح‌های انگلیسی به دونتسک حمله کنند، این به معنای همدستی انگلیس در جنایات جنگی است. لندن دیر یا زود باید این موضوع را درک کند.

کلین همچنین به موضوع استعفاها در دولت لندن هم اشاره کرد و گفت: این یک ضربه بزرگ به دولت لندن است که بلافاصله از یک رسوایی به رسوایی دیگر می‌رسد.

اظهارنظر سفیر روسیه در لندن در حالی منتشر شده که دو روز پیش از آن، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس بازسازی اوکراین در شهر لوگانوی پاریس اعلام کرد که لندن به حمایت خود از کی‌یف ادامه می‌دهد و با تهاجم روسیه مقابله خواهد کرد.

به گفته وزیر خارجه انگلیس بازسازی اوکراین از جنگ روسیه، به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) نشان خواهد داد که نتیجه تلاش‌های او برای نابودی اوکراین، صرفاً منجر به ایجاد ملتی متحدتر، قوی‌تر و موفق‌تر شد.

از آ غاز عملیات نظامی روسیه، ارتش این کشور در چند نوبت، از جمله هفته پیش، مناطق نظامی شهر کی‌یف را با موشک هدف قرار دادند. انگلیس، آمریکا و کشورهای اروپایی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین تاکنون انواع حمایت‌های نظامی و سیاسی را انجام داده‌اند و تحریم‌های پی‌درپی علیه دولت روسیه اعمال کرده‌اند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5531814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرشادآزاد IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 0
      جناب لنگ داز وزیرخارجه استعمارگر انگلیس چرا یک دفعه قدوم مبارکش رادریمن نگذاشته شرم نمی کند از8سال فاجعه ای که برسرمردم بی دفاع یمن باریده است ازکیفهای پرازخون دانش آموزان وکودکان بی دفاع یمن ؟شرم نمیکند ازمراسمهای عروسی یمن که باسلاح های انگلیسی به خاک وخون کشیده شده مردم مظلوم یمن چشم آبی ومو بور
    • ناصر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 0
      روسیه باید این استعمار پیر را از روی زمین محو کند همه ی کشورهای زخم خورده از انگلیس هم کمک میکنند