۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳

رسانه های خارجی خبر دادند؛

اعلام زمان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین

اعلام زمان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین

طبق اعلام رسانه ها، دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است روز دوشنبه به مدت ۳ روز برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سومین دور مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است ۷ مارس (دوشنبه هفته جاری) انجام شود. این در حالیست که رسانه‌ها تا کنون محل برگزاری این نشست را رسانه‌ای نکرده‌اند.

خبرگزاری تاس نیز اعلام کرد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است روز دوشنبه به مدت ۳ روز برگزار شود. عضو هیئت مذاکره کننده اوکراینی نیز از برگزاری دور سوم مذاکرات با روسیه در روز دوشنبه خبر داد.

این در حالی است که دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دور سوم مذاکرات اوکراین با روسیه طی دو یا سه روز آینده برگزار می‌شود و مکان برگزاری مذاکرات تغییری نکرده است.

گفتنی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را از آمادگی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای دیدار با وی مطلع کرده است. ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: زلنسکی در جریان تماس‌های خود با اردوغان آمادگی خود برای دیدار با پوتین در استانبول یا آنکارا را اعلام کرده است.

اولین دور مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس ۹ اسفند برگزار شد. دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.

کد خبر 5439617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha