۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۲

سی ان ان؛

«مارک میلی» شخصا در محل تامین سلاح برای اوکراین حضور یافت

«مارک میلی» شخصا در محل تامین سلاح برای اوکراین حضور یافت

منابع آمریکایی از حضور رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مرکز ارسال سلاح برای کی یف در نزدیکی اوکراین و نظارت شخصی وی بر این مسئله، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین که مرکز تأمین تسلیحات به این کشور است، بازدید کرد.

طبق گفته‌های مقام یادشده، میلی شخصاً بر تحویل سلاح به اوکراین نظارت داشته است. وی در این فرودگاه با نظامیان دیدار و بر روند حمل سلاح نظارت کرده است. در روزهای اخیر، این فرودگاه که مکان آن فاش نشده است، شاهد افزایش تعداد پروازهای روزانه از چند پرواز به ۱۷ پرواز بوده است.

سخنگوی پنتاگون در این باره به سی ان ان گفت که ارتش روسیه تلاشی برای متوقف کردن این انتقال تسلیحات نداشته است، اما اکنون این نگرانی در ایالات متحده وجود دارد که این کانال تسلیحاتی با ادامه یافتن درگیری‌ها هدف قرار گیرد.

فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) مسئول اصلی این عملیات است و از پیوندهای خود با متحدان و شرکا برای هماهنگی کردن استفاده می‌کند. گفته می‌شود که ۱۴ کشور به کی یف کمک ارسال کرده‌اند و بخش زیادی از این تسلیحات از ایالات متحده به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار از ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص داده شده برای این منظور، به اوکراین تحویل داده شده است.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود ۱۲ روز پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5440747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha