۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۲۰

آنتونی بلینکن:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به جنگ با روسیه منجر می شود

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به جنگ با روسیه منجر می شود

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین به جنگ با روسیه منجر خواهد شد و واشنگتن نمی خواهد به این شکل عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تلاش غربی‌ها برای اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به جنگ با روسیه منجر خواهد شد و واشنگتن نمی‌خواهد به این صورت عمل کند.

آنتونی بلینکن در نشست وزرای خارجه ناتو گفت که ایالات متحده همچنان برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و نیز راهکارهای دیپلماتیک با روسیه درباره حل و فصل بحران اوکراین آمادگی دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن در کاهش میزان نفت در بازار منفعت راهبردی ندارد اما اعمال تحریم علیه بخش انرژی روسیه را بعید نمی‌داند.

آنتونی بلینکن همچنین از روسیه خواست تا عملیات نظامی در نزدیکی مراکز هسته‌ای اوکراین را متوقف نماید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که کاخ سفید از کنگره خواسته است تا با کمک ۱۰ میلیارد دلاری جهت حمایت از اوکراین موافقت کند.

کد خبر 5438692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حرف حق SC ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      خیلی عجیبه یه عده از جنگ اکراین خوشحال هستند و میگن چون به امریکا تکیه کرده بود روسیه این حق رو داره به خاک سرزمین اونها حمله کنه و مرد مان اون کشور رو بکشه ....اولا همین روسیه که شما سنگش رو به سینه میزنید 2008 حتی یه سامانه دفاعی به شما نداد اخرشم بعد از چندسال دو ورژن پایینتر از توافق رو داد و
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع رو اسرائیل خبیث به اوکراین داده تا اروپا وغرب وامریکا رو به اتش فتنه وجنگ بندازه واز این وسط انتقام هولوکاست رو از اروپا بگیره.وقت نابودی اسرائیل خانه عنکبوت رسیده است هنوز اروپا وامریکا به خطر اسرائیل که بانی وعامل بوجود آمدن جنگهای جهانی اول ودوم ومنطقه ای است پی نبرده ان
    • بهترین فرصت IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      حرکت غرب خیلی دقیق چیده شده الان اروپا در بدترین شرایط تامین انرژی است هیچ زمانی اینقدر وضع بحرانی نبوده خیلی فرصت خوبی است تا تضمین لازم از آمریکا گرفته شود و در عین حال باید با چین و روسیه در بالاترین سطح تبادلات الان اقدام کنیم