۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸

دبیر «جشنواره فاخر»:

خراسان رضوی نهمین دوره «جشنواره فاخر» را در سطحی فراتر برگزار کرد

خراسان رضوی نهمین دوره «جشنواره فاخر» را در سطحی فراتر برگزار کرد

مشهد ـ دبیر جشنواره فاخر گفت: نهمین دوره جشنواره فاخر در سطحی فراتر که شامل ایده‌ها، خلاقیت و نوآوری از تمامی سطوح جامعه، سنین و صنوف دریافت و برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فاخر در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره نهم برخلاف جشنواره‌های قبل، دارای افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود که از ۱۶ اسفندماه شروع کردیم و اردیبهشت ماه سال آینده اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره فاخر افزود: بعد از برگزاری چند دوره اول، اتفاق ویژه‌ای در جشنواره رخ داد و از قالب دانش‌آموزی و معلمی خارج و به دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز کشیده شد.

وی در خصوص تغییرات جشنواره افزود: ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی در جشنواره ورود پیدا کرد که صاحبان صنایع و سرمایه این ایده‌ها را برگزیدند و در راستای تجاری سازی آن‌ها قدم برداشتند تا بتوانند ایده را وارد بازار کار کنند.

قاسمی با بیان اینکه جشنواره فاخر مخفف فعالان ایده‌پرداز خراسان رضوی است، اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۲ آغاز به کار کرد.

دبیر جشنواره فاخر افزود: با توجه به شرایط کرونایی طی دو سال گذشته، دوره هفتم و هشتم با توجه به این شرایط با همکاری اداره ناحیه ۴ آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این جشنواره سعی شده، محتواسازی آموزشی و خلاقیت‌هایی که در این راستا رخ داده صورت گیرد، افزود: با بخشنامه‌ای که به تمام استان ارسال خواهد شد، دانش آموزان و همکاران آموزشی می‌توانند تمام نوآوری‌ها و ایده‌های خود را به جشنواره ارسال کنند و کمیته داوران از بین آثار رسیده بهترین‌ها را انتخاب و در اختتامیه از آن‌ها تقدیر می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه هماهنگی با شرکت‌های صنایع خراسان، انجمن مدیران استان و اصناف مشهد برای دوره نهم که قرار است در سطحی فراتر است، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم که این در واقع اتفاق بزرگ و خوبی برای ایده‌پردازان است.

دبیر جشنواره فاخر با اشاره به اینکه از ابتدا تا سال ۹۹ تمام حمایت‌های مالی و معنوی در راستای جشنواره به عهده خود بنده صورت گرفت، اما برای این دوره با هماهنگی بین وزارت صنایع بازرگانی و آموزش و پرورش صورت گرفته، تا هماهنگی بین مدرسه و صنعت شکل گیرد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار نحوه ارسال آثار و موضوعات به این جشنواره در قالب ویدئو به‌عنوان شیوه‌نامه الکترونیکی تهیه و ارائه می‌شود.

کد خبر 5442865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha