۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

امروز جمعه؛

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه تشکیل جلسه می دهد

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه تشکیل جلسه می دهد

هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل از شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه ای فوری برای بررسی مسئله آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیمیتری پولیانسکی» معاون هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل در توییتی خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه به درخواست روسیه تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در خاک اوکراین بحث کند.

وی در این باره نوشت: هیئت روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) برای بحث در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در خاک اوکراین شد.

آمریکا روز چهارشنبه اتهامات روسیه مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیکی در اوکراین توسط واشنگتن را رد کرد و این ادعاها را خنده دار خواند و در عین حال گفت که مسکو ممکن است از این ادعا زمینه‌ای برای استفاده از سلاح شیمیایی یا بیولوژیکی فراهم کند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته بود که برای جهان جالب خواهد بود که بفهمد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکادر اوکراین چه می‌گذرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز اعلام کرده بود که آمریکا نگران است که اگر مواد انباشته شده در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین به دست روسیه بیفتد، باید به نقض کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی اذعان کند.

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود که تأسیسات تحقیقات بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد و کی یف و واشنگتن اکنون در تلاش هستند تا از افتادن مواد انباشته شده در آنجا به دست نیروهای روسی جلوگیری کنند.

کد خبر 5444177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      روسیه باید این قضیه آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در اوکراین رو دنبال کند و اگر پیگیری روسیه صحت داشته باشد آمریکا به عنوان مسئول باید به دنیا پاسخ گو باشد که دست از این جنایت های بعدی اینها جلوگیری کنند