۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۶

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان:

بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان در گیلان غیرفعال است

بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان در گیلان غیرفعال است

رشت- رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به غیرفعال بودن بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: ساماندهی و فعال کردن این شرکت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل قاسمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از نخبگان علمی زمینه ساز رشد اقتصادی استان گیلان است، گفت: ایجاد فرصت‌های مادی برای حمایت از نخبگان و مخترعین هر شهرستان منجر به ایجاد فضای کسب و کار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه با توجه به نامگذاری امسال، باید به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه کشور بیشتر توجه شود، افزود: برای تحقق شعار سال باید از شعارها و کلیشه‌ها فاصله گرفته و به صورت عملی از مراکز دانش بنیان حمایت کنیم.

وی با اشاره به غیرفعال بودن بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان در گیلان، عنوان کرد: اغلب شرکت‌های دانش بنیان در گیلان غیر فعال هستند و شرکت‌های فعال هم با مشکلات زیادی مواجه هستند لذا باید ساماندهی و فعال کردن آنها در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی با تاکید بر حمایت همه جانبه از مراکز علمی و دانش بنیان، بیان کرد: سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان برای حمایت از مراکز دانش بنیان و کمک به مسئولان در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان در احیا و تقویت آنها مؤثر است، گفت: گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه مراکز دانش بنیان دارد و فعال کردن این حوزه نیازمند عزم جدی تر مسئولان ذیربط است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به ایجاد مراکز رشد در تمامی شهرستان‌های گیلان، بیان کرد: اعتماد به جامعه علمی، دانش بنیان متعهد و علمی و پژوهشگران دلسوز انقلابی توانمند راه حل همه مشکلات استان است.

کد خبر 5461080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha