۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶

وزارت خارجه عراق ابراز داشت؛

اعتراض بغداد به سوئد به سبب اقدام موهن به قرآن

اعتراض بغداد به سوئد به سبب اقدام موهن به قرآن

وزارت خارجه عراق کاردار سفارت سوئد در بغداد را احضار و اعتراض رسمی دولت عراق را در پی اقدام مجموعه‌ای از افراط‌گرایان در آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن در سوئد را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، وزارت خارجه عراق امروز یکشنبه هاکان روث، کاردار سفارت سوئد در بغداد را احضار و اعتراض رسمی دولت عراق را در پی اقدام مجموعه‌ای از افراط‌گرایان در آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن در سوئد را به وی ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض خود، چنین اقدامی را باعث تحریک احساسات مسلمانان و اهانت به مقدسات آنان دانست که با اصول انسانیت و رویکرد پذیرش دیگر ادیان در تضاد است.

این وزارتخانه همچنین این اقدام را دارای پیامدهای خطرناک در روابط میان مسلمانان و سوئد چه در کشورهای اسلامی چه در میان جوامع اسلامی اروپا دانست.

وزارت امور خارجه عراق تاکید کرد که ما از دولت سوئد می‌خواهیم که جلوی هرگونه اقدامی که احساسات پیروان مذاهب به ویژه مقدسات اسلامی را تحریک می‌کند، بگیرد.

گفتنی است که راسموس پالودن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک در یکی از شهرهای جنوبی سوئد اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کرد. این اقدام با واکنش و خشم گسترده مسلمانان روبرو شده است.

کد خبر 5469270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha