۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۶

در کنفرانس خبری؛

کربی نتوانست ناراحتی خود از پوتین را بروز ندهد

کربی نتوانست ناراحتی خود از پوتین را بروز ندهد

سخنگوی پنتاگون در نشست مطبوعاتی خود با بروز احساسات شدیدی که مانع تکلم وی به مدت چند ثانیه شد، از رئیس جمهور روسیه درباره مسئله اوکراین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری خود با خبرنگاران، در یک نمایش نادر از احساسات، در پاسخ به سوالی درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و جنایات ادعایی روسیه در اوکراین، بغض کرد و برای چند لحظه صحبت‌هایش را قطع کرد.

وقتی از کربی این سوال پرسیده شده که آیا وی براین باور است که پوتین یک «بازیگر منطقی» است، گفت: سخت است به آنچه که او در اوکراین انجام می‌دهد، آنچه نیروهایش در اوکراین انجام می‌دهند نگاه کنیم و فکر کنیم که هر فرد اخلاق مدار می‌تواند آن را توجیه کند. نگاه کردن به آن دشوار است.... و در همین لحظه صحبت‌های خود را قطع کرد و نگاهش را به سوی دیگری گرداند.

وی سپس بعد از هشت ثانیه سکوت پشت تریبون ادامه داد و گفت: متأسفم. دشوار است که به برخی از تصاویر نگاه کنید و تصور کنید که هر رهبر خوش فکر، جدی و بالغی این کار را انجام می‌دهد. بنابراین، من نمی‌توانم با روانشناسی او صحبت کنم، اما فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم از انحراف او صحبت کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از آموزش نیروهای اوکراینی در پایگاه‌های آمریکا در آلمان خبر داد.

وی در این باره گفت: امروز، می‌توانم اعلام کنم که ایالات متحده آموزش نیروهای مسلح اوکراین روی سیستم‌های کلیدی در تأسیسات نظامی آمریکا در آلمان را آغاز کرده است. اکنون، این تلاش‌ها مبتنی بر آموزش اولیه توپخانه‌ای است که نیروهای اوکراین قبلاً در جاهای دیگر دیده‌اند، و همچنین شامل آموزش سیستم‌های راداری و خودروهای زرهی است که اخیراً به عنوان بخشی از بسته‌های کمک امنیتی اعلام شده‌اند. فرماندهی اروپا و آفریقا ارتش ایالات متحده این آموزش را با هماهنگی دولت جمهوری فدرال آلمان سازماندهی خواهد کرد و البته ما از حمایت مستمر آلمان سپاسگزاریم.

کد خبر 5479104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ج ح IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      21 1
      برای جنایتهای بیشمار امریکا در سراسر جهان از ویتنام افغانستان سوریه عراق و....چه کسی باید بغض کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
      • محسن ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
        3 0
        درود بر شما - خوشحالم که حالا دیگه بجز افرادی که با عقل بسیار کم بقیه مردم کاملا میدانند که امریکا و غرب فقط دروغ گویی و دوروئی را پیشه خود کرده اند و خودشان از همه جنایتکار تر هستند . مرگ بر سران زر و زور و تزویر جهانی
    • سعید SE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      19 1
      با سلام، از این آقا باید پرسید ایشون کجا بودند وقتی سربازان آمریکای روی اجساد افغانها ادرار میکردند و یا کارهای کریهتر از این
    • سعید GB ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      10 0
      فکر کنم عکسهای کودکان قتل و عام شده و گرسنه را هم هر کسی ببند نمتواند به سلامتی عقلی مجرمان ان اعتماد کند
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      24 1
      چه کسانی دم از اخلاق میزنند دنیا را ببین از کره و ژاپن گرفته تا افغانستان و پاکستان و ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و لیبی و تا آمریکای لاتین اسناد کشتار مستقیم یا غیر مستقیم آنهاست اونوقت در مقام استاد اخلاق از پوتین و جنایتهای او میگویند
    • دوروئی بیحد! NL ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      38 0
      برای رضای خدا یکی از مسئولین تاریخچه قتل عام سرخپوستان و نقض بیش از چهار صد و هفتاد معاهده با آنان و رفتار با سیاه پوستان تا به امروز و جنایات هیروشیما و ناکازاکی و کره و ویتنام و کودتاهای رنگارنگ بی پایان و ویرانسازی افغانستان ... را از طریق تریبون سازمان ملل ،حقوق بشر ... به رسانه های غرب برساند
    • ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      16 0
      حالا این سوال هم اگر جواب بده خوبه. جریان آزمایشگاههای بیولوژیکی آمریکایی در اوکراین چه هست؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      14 0
      اقاي كري. امريكا جنك روسيه را راه انداخت و انكليس و روسيه همه جا را صاف كرده تا جنك جهاني نشده اقاي كري. ناتو. را نيار لُب مرز روسيه صلح را بياريد و اسلحه ندهيد. همكي بد تر ميشه شماً و متحدان از اول. قرار داد مينسك كه روسيه بار اعلام كرد انجام و جنك راه نما فتاد جنك خوشي نمياورد.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 1
      به تیترتان کمی دقت کنید. جلادان و ظالمان را با انسان های شریف اشتباه نگیریم. این آقای با احساسات شدید ، چگونه در برابر فجایع یمن ، فلسطین ، عراق ، بحرین و افغانستان تکدر خاطر پیدا نمی کند.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 1
      ملعون ضمن همدردی با مظلمومین اوکراین اما چرا بغض کثیفت برای کشته شدگان یمن فلسطین افغانستان بحرین و... درنمیاد
      • حسن IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
        0 0
        اخه اونا شرق گدایند و اصلا ادمند؟خخخخخخ
    • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 0
      پس یعنی اینکه وقتی ما به تصاویر جنایات شما در یمن و سوریه و ... نگاه کنیم مطمئین باشیم که رهبران آمریکا و اسرائیل و عربستان کاملا روانی تشریف دارند .
    • آراز IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      احتمالا تو تصاویر کشتار کودکان در فلسطین اشعالی و تصاویر حمله امریکا به مراسم عزا و عروسی در افعانستان و تصاویر زندان ابوعریب و جنایات امریکا در عراق و ... را ندیدی! به ان تصاویر هم نگاه کن. در عکسی که شارون جنایتکار در صبرا و شتیلا بر روی جنازه کودکان و زن و مرد فلسطینی راه می‌رود هم نگاه کن.
    • ساسان IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 1
      عجب بی پدر ومادرین این آمریکایی‌ها. دهها کشور در دنیا را آمریکا به خاک وخون کشیده بمباران شیمیایی کزده، تنها بمباران کننده اتمی در دنیاست در چندین کشور از اورانیوم استفاده کرده ،واقعا پر روند وفکر میکنن ملت‌های دیگر هم مثل خودشان احمقند،توهین به شعور مخاطب است این ادعاهای احمقانه کربی وغربیهای وحشی