۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷

با تاخیر در صدور روادید؛

آمریکا در ورود «زاخارووا» به خاک این کشور کارشکنی کرد

آمریکا در ورود «زاخارووا» به خاک این کشور کارشکنی کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به دلیل تحریم پروازهای مستقیم خطوط هوایی روسیه و همچنین تاخیر سفارت واشنگتن در صدور روادید برای وی، نتوانسته است در جلسه سازمان ملل شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وی به دلیل تأخیر سفارت ایالات متحده در صدور روادید، نتوانست به جلسه کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد شرکت کند.

زاخارووا در این باره گفت: طبق معمول درخواست ویزا دادیم. به هر حال، ما باید قدردانی کنیم که دبیرخانه سازمان ملل تمام تلاش خود را انجام داد تا اطمینان حاصل شود که کشور میزبان سازمان ملل متحد، یعنی آمریکا، این کار را انجام داده است. آنها این کار را انجام دادند، اما با توجه به اینکه پروازهای مستقیم توسط آنها ممنوع شده است، زمانی روادید به دست من رسید که حتی با بیشترین تلاش نتوانستم حتی در زمان مقرر به نیویورک برسم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود احتمال اقدام مسکو را برضد روزنامه‌نگاران انگلیسی در واکنش به تحریم‌های لندن علیه شرکت رادیو و تلویزیون دولتی روسیه، رد نکرد.

پیشتر وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده بود که لندن شرکت رادیو و تلویزیون دولتی روسیه و تعدادی دیگر از رسانه‌ها و روزنامه نگاران این کشور را تحریم می‌کند.

کد خبر 5482516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha