۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰

با اشاره به اهداف غرب؛

زاخارووا، کی یف را آلت دست آمریکا خواند

زاخارووا، کی یف را آلت دست آمریکا خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب و به ویژه آمریکا اهداف خود را از طریق سیاست مداران اوکراین به پیش می برد که این مسئله موجب بی ثباتی منطقه و کشتار روزافزون می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هدف سفر «آنتونی بلینکن» و «لوید آستین» وزرای خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین، همانند دیگر مقامات اروپایی اثری تبلیغاتی دارد.

زاخارووا در این باره گفت: بازدیدهای رهبران غربی از کی یف، البته و اول از همه، دارای یک اثر تبلیغاتی حمایتی و مهمتر از همه جلب توجه جامعه بین المللی است.

وی در بخشی دیگری از سخنانش و در پاسخ به این سوال که آیا غرب به کسب درآمد از طریق عرضه تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد، گفت: البته که این طور است. هم تجارت و همچنین هدف اصلی آنها بی ثبات کردن منطقه و ادامه درگیری در مرحله‌ای حاد است که منجر به مرگ و میر روزافزون می‌شود.

زاخارووا تاکید کرد: آنها باید درک کنند که این همان چیزی است که منجر به ادامه مرگ مردم در خاک اوکراین می‌شود. در اینجا ما باید بفهمیم که چه چیزی در آنها انگیزه ایجاد می‌کند. اگر آنها دوباره در فضای عمومی بگویند که برای آنها زندگی انسان حرف اول را می‌زند، باید تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود که رژیم کی یف به بلندگوی واشنگتن تبدیل شده است که از طریق آن جعل و تهدید برضد کشورها و سیاستمداران اروپایی پخش می‌شود.

وی در این باره گفت: از یک سو، رژیم کی یف به سخنگو و مبلغی تبدیل شده است که از طریق آن دولت آمریکا هرگونه مطالب بی اعتبار و جعلی را منتشر می‌کند. این یک راه تهدید و باج خواهی است. از سوی دیگر این مسئله، به رژیم کی یف احساس قدرت می‌دهد.

زاخارووا همچنین با اشاره به بلندپروازی‌های کی یف جهت به اصطلاح توسعه و پیشرفت و اهداف عالی افزود: امروز ما می‌بینیم که واقعاً چه چیزی در پشت کلمات در مورد اهداف عالی وجود دارد. این ظلم حیوانی است، منطق هیولایی که برای رسیدن به هدف همه چیز را موجه می‌داند، و هدف به هیچ وجه پست نیست، بلکه پست ترین است، و اتفاقاً نه توسط رژیم کی یف، بلکه توسط آنها تعیین شده است که اداره اش می‌کنند و در پشت آن هستند. این مسئله برای همه تاوان دارد و باعث ایجاد یک احساس کاذب استقلال در میان سیاستمداران کی یف می‌شود.

کد خبر 5476533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha