۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

وزارت خارجه روسیه؛

آمریکا به بهانه اوکراین در امور داخلی مسکو دخالت می کند

آمریکا به بهانه اوکراین در امور داخلی مسکو دخالت می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به دعوت دولت ایالات متحده از شهروندان آمریکایی در پیوستن به کارزار تجاوز اطلاعای به روسیه، این مسئله را دخالت در امور داخلی کشورش توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مواردی از مداخله مقامات آمریکایی در امور داخلی روسیه در ارتباط با وضعیت اوکراین را ثبت کرده است.

وی در این باره گفت: ما مطالبی را که در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده در تاریخ ۲۱ آوریل با موضوع "عملیات نظامی ویژه چیست؟ " منتشر شده است، ثبت کرده ایم. این سازمان از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات غربی به یک کارزار تبلیغاتی ضد روسیه بپیوندند.

زاخارووا ادامه داد که این دیپلمات توضیح داد که این به اصطلاح «مجموعه ابزار» به شهروندان آمریکایی اجازه می‌دهد تا از طریق وسایل ارتباطی شخصی خود به روسیه تجاوز اطلاعاتی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاهره به مسئله مذاکرات بین روسیه و اوکراین گفت که کشورش تا صبح امروز پنجشنبه هنوز پاسخی از کی یف در قبال پیشنهادات ارائه شده توسط مسکو دریافت نکرده است.

وی همچنین افزود که کی یف به طور رسمی از روند مذاکرات با روسیه خارج نشده است، اما رفتار اوکراین، مسکو را که متعهد به حل و فصل صلح آمیز است، ناامید و افسرده می‌کند.

زاخارووا در ادامه اظهاراتش همچنین به مسئله بلوکه شدن حساب‌های موسسات خارجی روسیه در آمریکا پرداخت و گفت: این واقعاً فشار بی‌سابقه‌ای از سوی مقامات ایالات متحده بر دیپلمات‌های ما که در سرتاسر جهان، به ویژه در واشنگتن کار می‌کنند، است که البته شامل بسته شدن حساب‌های دو سرکنسولگری به طور ناگهانی بدون اطلاع قبلی است.

وی افزود: ما امیدواریم که وضعیت به شکل رضایت بخشی حل شود تا مجبور نباشیم بر اساس اصل واکنش آینه‌ای عمل کنیم، اما اگر این وضعیت در آینده نزدیک برای دیپلمات‌های روسیه به طور مثبت حل نشود، مطلقاً خودداری نخواهیم کرد.

این دیپلمات روس در پایان افزود که فدراسیون روسیه همچنان در را برای گفتگو با ناتو باز گذاشته است، اما در شرایط برابر و این در حالی است که غرب باید سیاستش در نظامی سازی قاره اروپا را کنار بگذارد.

کد خبر 5477726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha