۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۵۳

امام جمعه قزوین تاکید کرد؛

تلاش برای تربیت نیروی رسانه‌ای توانمند در استان قزوین

تلاش برای تربیت نیروی رسانه‌ای توانمند در استان قزوین

قزوین - امام جمعه قزوین با بیان اینکه همانند مرحوم طالب‌زاده رسانه‌ای بین‌المللی برای اسلام شویم، گفت: علاوه بر فعالیت‌های خبری، تربیت نیروی رسانه‌ای را با جدیّت دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر و خبرنگاران خبرگزاری مهر استان قزوین که به مناسبت سالروز تأسیس خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهار کرد: تربیت نیرو یکی از رسالت‌های اهالی رسانه است، یکی از ضعف‌های ما در زمینه‌های مختلف و یکی از گرفتاری‌های استان ما این است که نیروهای مورد نیاز به موقع تقویت و تربیت نشده‌اند، یعنی این استان زمان‌هایی را گذرانده که بر اساس ارزش‌های انسانی، شایستگی و لیاقت به افراد نگاه نمی‌کرده‌اند و باندی به افراد می‌نگریستند.

وی ادامه داد: اکنون فضای مجازی و فرصت‌های ایجاد شده در حوزه رسانه نشانگر این است که ما هر روز باید خود را بروز کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های جدید و گسترده کنونی، در حوزه رسانه کارهای جدی‌تری انجام دهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند اگر من رهبر نبودم مسئولیت مدیریت رسانه و فضای مجازی را عهده‌دار می‌شدم، از این فرمایش رهبری مشخص می‌شود که حوزه رسانه فرصتی عظیم و عجیب است، رسانه‌های انقلابی نکات فطرت‌پسند و قرآن عظیم در اختیار دارند و دین نیز تأکید دارد که به اهل عالم به عنوان انسان‌های شایسته و سفارش‌شده خدا نگریسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما پیغمبری داریم که به عالم اعلام کرده که اگر مسلمانی صدای یک مظلوم محروم غیرمسلمان را بشنود ولی به او پاسخ ندهد و مشکل او را حل نکند، مسلمان نیست، این موارد سرمایه‌های عظیم پشت‌صحنه رسانه هستند، این سرمایه‌ها را باید قدر دانست و برجسته کرد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان رسانه تمام انسان‌های عالم هستند، نخستین کار رسانه این است که بگوید قرآن برای تمام اهالی عالم آمده است و فقط مختص یک عده خاص نیست، زیرا قرآن و پیامبر (ص) «رَحمَةٌ لِلعَالَمین» هستند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: خداوند راجع به اسلام فرموده این دین برای عموم بشر آمده است، خداوند به پیغمبر گفته بگو ای همه مردم در هر زمین و زمان و جغرافیایی که زندگی می‌کنید، من برای همه شما آمده‌ام، بنابراین عرصه رسانه نیز چنین است و نباید آن را محدود کرد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند به موسی (ع) می‌فرماید سراغ فرعون برو، موسی عرضه می‌دارد که به من شرح صدر بده، یعنی به من وسعت دید بده تا همه آدم‌ها را مشمول مهر خود قرار دهم.

وی تصریح کرد: پرورش نیرو یکی از موارد حائز اهمیت در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه رسانه است، اگر در مکتب سالم، معنوی، هدفمند و هوشمند رسانه‌ای باشیم که در راستای ارزش‌های دینی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت گام برمی‌دارد، باید آن‌قدر رشد کنیم که در آینده همانند مرحوم طالب‌زاده یک رسانه بین‌المللی برای اسلام شویم، آقای طالب‌زاده زمانی که قیام کرد هیچ کسی را نداشت، اما اهالی رسانه امروز طالب‌زاده و شهید آوینی و چهره‌های برجسته‌ای را پیش از خود داشته‌اند که می‌توانند از ایشان الگو بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: مصاحبه‌ای از آقای طالب‌زاده را می‌دیدم که ایشان می‌گفتند زمانی که بنده آمریکا نخستین چیزی که مرا نسبت به اسلام حساس کرد، نگاه رسانه‌ای بود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: زمانی که سینما رکس را آتش زدند خیلی اوضاع عجیبی بود، زیرا "سینما رکس" را آتش زدند که همه بچه‌های مسلمان را بزنند، یعنی در حقیقت می‌خواستند موجودیت افراد متدین را آتش بزنند، این یک نقشه بود اما آنقدر انقلابی‌ها در تظاهرات شعارهای روشنگرانه علیه این حرکت سر دادند که در نهایت آشکار شد این اقدام توسط نیروهای انقلابی و مذهبی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: آقای طالب‌زاده می‌گفتند زمانی که من دیدم "سینما رکس آبادان" را آتش زدند حساس شدم و گفتم معلوم است دارند بچه‌های خوب را در ایران می‌زنند، من باید از آن‌ها دفاع کنم، بررسی کردم و تا جایی که توانستم کاری کردم که نشان دهم این تبلیغات علیه فرزندان خوب ایران صحیح نیست.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ایشان می‌گفتند من در آمریکا بودم و می‌دیدم تسخیر لانه جاسوسی را در آنجا وارونه نشان می‌دهند و می‌خواهند ایرانی‌ها را در ذهن رسانه‌ای غرب به عنوان یک عده آدم وحشی جا بیندازند، به ایران آمدم و مهره درشت‌های رسانه‌ای غرب را دیدم و گفتم چرا شما این کارها را می‌کنید؟ آن‌ها نیز پاسخ دادند اگر ما بخواهیم حرفمان دیده شود باید آن را غلیظ کنیم، بنده تناقض بین حرف‌های این‌ها و آنچه در آمریکا منتشر شده بود را به امریکایی‌ها نشان دادم، این یعنی مرحوم طالب‌زاده جان خود را به خطر انداخت و کار رسانه‌ای جوانمردانه انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آقای طالب‌زاده در نهایت کارشان به جبهه کشید و مجذوب فرهنگ رزمندگان حاضر در جبهه شدند و در نهایت با همین نگاه‌ها الگوی رسانه‌ای فرزندان ما شد.

وی تأکید کرد: باید علاوه بر اینکه رسانه هستیم برای تربیت نیروهای رسانه‌ای کار کنیم، در هر رسانه‌ای که هستیم احساس کنیم تأمین نیروی همه رسانه‌ها با ماست، یعنی مکتب نیروسازی در عرصه رسانه را بنا بگذاریم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما موظفیم مانند مجامع قرآنی، مجمع رسانه‌ای نیز ایجاد کنیم، یعنی یک مؤسسه تربیت نیروی رسانه‌ای ایجاد کنیم، در کنار انجام روزمرگی‌های رسانه‌ای، تربیت نیروی رسانه‌ای را نیز داشته باشیم.

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: برکت در اخبار نیز بسیار حائز اهمیت است، اخبار ما اگر بوی برکت بگیرد اثرگذار می‌شود، لازمه با برکت شدن اخبار این است که زمانی که اخبار را می‌نویسیم با نیت خدایی و با هدف رضای خدا بنویسیم، برکات اخبار این چنینی بسیار زیاد است.

در ابتدای این دیدار آقای حسن عابدینی مدیرمسئول خبرگزاری مهر استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

کد خبر 5492783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha