۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴

بایدن: تیراندازی نیویورک، تروریسم داخلی است

بایدن: تیراندازی نیویورک، تروریسم داخلی است

رئیس جمهور آمریکا تیراندازی اخیر در منطقه بافلو ایالت نیویورک را که به کشته شدن ۱۰ نفر منجر گردید، «تروریسم داخلی» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور آمریکا تیراندازی در منطقه بافلو نیویورک را که به کشته شدن ۱۰ فرد سیاه پوست منجر گردید، «تروریسم داخلی» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «جو بایدن» گفت: آنچه در اینجا روی داد یک تروریسم آشکار و مستقیم است. یک تروریسم داخلی.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تئوری برتری نژاد سفید را یک «سم» برشمرد.

پیش از این اعلام شده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه از محل تیراندازی مرگبار اخیر در شهر بوفالو واقع در ایالت نیویورک، که منجر به مرگ ۱۰ سیاهپوست شد، بازدید خواهد کرد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید گفت که سفر بایدن به بوفالو، که به صورت فوری و پیش از سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور به کره جنوبی و ژاپن برنامه ریزی شده، فرصتی برای ایجاد آرامش در جامعه خواهد بود.

بایدن همانند تمام اسلاف خود بارها وعده داده که به کنترل اسلحه یا به عبارت بهتر خشونت های مرگبار در آمریکا رسیدگی کند اما تیراندازی های سریالی مرگبار اخیر حکایت از ناکامی او در این مورد دارد.

در جریان تیراندازی دسته‌جمعی در سوپرمارکتی واقع در شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا، ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. رسانه های آمریکایی در این باره اعلام کردند، نوجوان ۱۸ ساله ای که خود را طرفدار برتری سفیدپوستان اعلام کرده، عامل این تیراندازی مرگبار بوده است.

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی مرگبار یک نوجوان سفیدپوست در شمال نیویورک، که ۱۰ تَن را به کام مرگ کشاند، گفت: آمریکا شاهد همه گیری نفرت است.

تیراندازی و کشتار دسته جمعی مشکلی فزاینده و نگران‌کننده در آمریکا است. آمار کشتار از طریق استفاده از سلاح گرم در این کشور به دلیل آزادی خرید و فروش اسلحه بسیار بالاست و در چند سال اخیر به ویژه از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، عقاید نژادپرستانه و جنایاتی که در این راستا رخ می دهد روندی صعودی داشته است.

کد خبر 5492791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      خیاط در کوزه افتاده..... مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و صادرکننده ی صنعت کثیف تروریزم و مزدوران داخلی و خارجی اش