۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۲

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج:

کارفرمایان بکارگیرنده مددجویان حمایت تسهیلاتی دریافت می کنند

کارفرمایان بکارگیرنده مددجویان حمایت تسهیلاتی دریافت می کنند

یاسوج_ رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: کارفرمایان بکارگیرنده جامعه هدف کمیته امداد حمایت تسهیلاتی دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصیب حیدری از ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یاسوج به کارفرمایان و کارجویان خبر داد و افزود: واحد آموزش و کاریابی کمیته امداد منطقه یک یاسوج در راستای اشتغال به کار مددجویان، همسر مددجویان، فرزندان مددجوی مجرد اعم از دختر و پسر، همسر نوعروسان تحت حمایت و … به کارفرمایان و کارجویان جامعه هدف کمیته امداد بسته‌های تشویقی ارائه می‌کند.

حیدری به بسته‌های تشویقی اشاره و بیان کرد: مهمترین بسته‌های تشویقی این نهاد، حق الزحمه بکار گماری هر نفر دو میلیون تومان، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما «بابت به کار گماری هر نفر در هر ماه یک میلیون و سیصد هزار تومان» بسته به داشتن ضریب محرومیت ۲۴ تا ۳۶ ماه بوده و پرداخت تسهیلات به کارفرمایان به ازای به کارگماری هر کارجو ۱۰۰ میلیون تومان وام چهار درصد است.

حیدری شرایط پرداخت را شامل فرزندان مددجوی مجرد فارغ التحصیل و یا بازمانده از تحصیل، فرزندان ذکور دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت، داشتن بیمه تأمین اجتماعی و اشتغال به کار نزد کارفرما دانست.

رئیس کمیته امداد یاسوج گفت: حوزه سر رود شمالی و سر رود جنوبی «یاسوج، نجف آباد، اکبرآباد، چنارستان، مختار، فیروزآباد، کالوس، وزگ، قلات، گنجگان، تنگ سرخ و …» با توجه به نداشتن ضریب محرومیت فقط از یک بسته تشویقی می‌توانند استفاده کنند که پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در این روستاها فاقد ضریب محرومیت ۲۴ ماه است.

وی افزود: روستاهای حوزه دلی اولاد علی مؤمن، دشتروم، سپیدار، جلیل، بابکان، تنگ تامرادی، کوشک که دارای ضریب محرومیت هستند و در صورتی که هم شغل و هم شاغل در این روستاها قرار داشته باشند، همزمان می‌توانند از دو بسته تشویقی استفاده کنند.

حیدری تصریح کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط امداد در صورتی که هم شغل و هم شاغل در روستاهای دارای ضریب محرومیت باشند، ۳۶ ماه است.

حیدری گفت: پرداخت بیمه سهم کارفرما بعد از واریز توسط کارفرما به حساب تأمین اجتماعی توسط کمیته امداد به کارفرما و یا در صورت صلاحدید کارفرما به کارجو پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: حق الزحمه بکار گماری با خود اظهاری کارجو به وی پرداخت می‌شود و در صورتی که کارجو دارای سابقه قبلی نزد کارفرما باشد بیمه سهم کارفرما از شش ماه قبل پرداخت و ۲۴ تا ۳۶ ماه توسط کمیته امداد پرداخت ادامه دارد.

کد خبر 5492826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha