۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

مراجعه ۴۰ مورد مسمومیت به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در کرمانشاه

مراجعه ۴۰ مورد مسمومیت به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مراجعه ۴۰ مورد مسمومیت به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شکیبا اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر در استان کرمانشاه و مساعد شدن شرایط آب و هوا رویش قارچ وحشی و خودرو افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه اینکه شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی با قارچ‌های سمی توسط افراد بسیار مشکل و گاهاً غیر ممکن است و این امر سبب بروز مسمومیت‌های گوارشی و قارچی در افراد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود اطلاع رسانی و آموزش‌های داده شده مصرف قارچ‌های خودرو در بین برخی از شهروندان همچنان وجود دارد.

شکیبا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ مورد مسمومیت و مراجعه به مراکز درمانی استان کرمانشاه در اثر مصرف قارچ سمی گزارش شده که از این تعداد ۳۴ نفر بستری و ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند که در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

وی ادامه داد: علائم مسمومیت مانند اسهال، استفراغ، تهوع، سر درد، درد شکم، تاری دید از علائمی است که در اثر مصرف قارچ سمی در فرد ایجاد می‌شود و افراد در صورت مشاهده این علائم باید در کمترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده بهداشتی در مراکز فروش استفاده کنند.

کد خبر 5495638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha