۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴

در تماسی تلفنی؛

جانسون درباره ازسرگیری صادرات غلات از اوکراین با زلنسکی گفتگو کرد

جانسون درباره ازسرگیری صادرات غلات از اوکراین با زلنسکی گفتگو کرد

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور اوکراین امروز در تماسی تلفنی پیرامون ازسرگیری صادرات غلات از کی یف گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در تماسی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به کی یف گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، چگونگی ازسرگیری صادرات غلات از اوکراین از محورهای این گفتگوی تلفنی میان جانسون و زلنسکی عنوان شده است.

دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که طرفین در خصوص محاصره اودسا که بزرگترین بندر کشتیرانی اوکراین به شمار می‌آید، رایزنی کرده‌اند.

بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس دراین باره می‌افزاید: جانسون درباره اقدامات بیشتری با همراهی سایر کشورها با هدف یافتن راه‌هایی برای ازسرگیری صادرات غلات از اوکراین و جلوگیری از بحران جهانی غذا تأکید کرده است.

دفتر نخست وزیر انگلیس در این بیانیه اضافه کرد: لندن قرار است با کشورهای عضو گروه ۷ در خصوص پیشرفت فوری کار در این زمینه نیز تبادل نظر کند.

در حالی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر ادعا کرده بود که ممانعت روسیه از صادرات غلات از سوی این کشور مخاطراتی را برای کشورهای جهان از نظر بروز بحران غذا به همراه خواهد داشت، مسکو چنین ادعاهایی را رد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گذشته در این خصوص اعلام کرد: روسیه قاطعانه این اتهامات را رد می‌کند، ما کشورهای غربی را دراین خصوص مقصر می‌دانیم.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

کد خبر 5501368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فری IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      برای چی خود اوکراین جنگ زده هست میخواد غلات را صادر کنه مگر خودش ملت نداره مگر شکم ندارن