۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹

بنا بر اعلام رسانه ها؛

اتحادیه اروپا خواستار گفتگو برای تحریم‌های جدید علیه روسیه است

اتحادیه اروپا خواستار گفتگو برای تحریم‌های جدید علیه روسیه است

رسانه های خارجی اعلام کردند که اتحادیه اروپا خواستار گفتگو درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سفیران اتحادیه اروپا تصمیم دارند که در پی بالا گرفتن درگیری‌ها در اوکراین، درباره اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه گفتگو کنند.

بنابراین گزارش، این تحریم‌ها می‌تواند شامل تحریم‌های فردی اضافی، ایجاد ممنوعیت در استفاده از بنادر اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدید صادراتی و ممنوعیت صادرات نفت و گاز و زغال سنگ باشد.

اخیراً فراخوان‌های بسیاری برای عدم واردات منابع انرژی روسیه وجود داشته است، منابعی که اتحادیه اروپا به شدت به آن وابسته است، با این حال تعدادی از کشورها با چنین اقدامی مخالفت می‌کنند.

در همین راستا «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس طی هفته جاری از «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان خواست که فشارهای دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی علیه روسیه تشدید شود.

جانسون در این هفته با «آندره دودا» رئیس جمهور لهستان و صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد تا اوضاع اوکراین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

از آغاز صدر اعظمی شولتز این اولین سفر او به لندن است. وی روز جمعه با جانسون دیدار خواهد کرد.

پیش از این «کریستین لیندنر» وزیر امور مالی آلمان در پیام توییتری خود نوشته بود که مقامات آلمان تصمیم دارند تا پیش از ۶ آوریل مذاکرات با شرکای خود را درباره تشدید تحریم‌ها علیه روسیه آغاز کنند.

کد خبر 5458797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha