۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸

استاندار زنجان:

مشکل فرونشست دربرخی مناطق زنجان وجود دارد

مشکل فرونشست دربرخی مناطق زنجان وجود دارد

زنجان-استاندار زنجان گفت: مشکل کاهش سطح آبهای زیر زمینی و موضوع فرونشست دربرخی مناطق زنجان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، گفت: باید تلاش کنیم برداشت آب را به حداقل برسانیم که در این خصوص ۲ برنامه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: انتقال آب از سرشاخه‌های ارتفاعات سد کینه ورس است که روی آن تاکید داریم و باید انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه چون مساله امنیت داده مطرح است هیچ سازمانی جرات نمی‌کند ورود حاکمیتی به مساله پیدا کند، گفت: در زمان حاضر پروژه پنجره واحد سرمایه گذاری زنجان موضوعی است که سال‌ها در استان مطرح شده است.

افشارچی تاکید کرد: هر چند مشکل در استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری وجود دارد اینکه آیا احصا شده و هر کدام از دستگاه‌ها در استفاده از پنجره واحد چند لایه اطلاعات نیاز دارند.

وی بر لزوم مقابله با چاهای غیر مجاز در استان تاکید کرد و افزود: برنامه دیگر مقابله با چاه‌های غیرمجاز در استفاده از آب‌های زیرزمینی و همین‌طور صرفه جویی در مصرف آب است.

استاندار زنجان ادامه داد: تلاش خواهیم کرد فرونشست زمین را به حداقل برسانیم که موضوع مهمی برای استان است.

افشارچی با بیان اینکه زنجان جزء معدود استان‌هایی است که با توجه به اهمیت موضوع دارای رشته نقشه برداری است، افزود: مشکل آب‌های زیر زمینی و موضوع فرونشست در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی افزود: مشکل اصلی در دشت‌های خرمدره و سلطانیه برداشت از آب‌های زیرزمینی است که در این راستا ۲ مسیر برای حل این مشکل احصا شده و اقدامات در حال انجام است.

کد خبر 5509412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha