۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴

نویسنده جهرمی برگزیده‌ جشنواره‌ ادبیات بومی فارس شد

نویسنده جهرمی برگزیده‌ جشنواره‌ ادبیات بومی فارس شد

جهرم - اثر نویسنده جهرمی با عنوان «به وقت مویه‌ی بنی‌اسد» برگزیده‌ی جشنواره‌ ادبیات بومی فارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین پایانی «جشنواره ادبیات بومی استان فارس» در تالار «شمس استهباناتی» به کار خود پایان داد و «فاطمه تسلیم» با اثر «به وقت مویه بنی‌اسد» از جهرم به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شد.

این جشنواره با محورهای آداب و رسوم در جشن‌ها و سوگواره‌ها، ترانه‌های کار «هنگام نمد مالی، خرمن کوبی، کشاورزی و …»، ترانه‌های مادرانه و لالایی‌ها و خوراک های محلی و گونه‌های مختلف نان محلی برگزار شده است.

«به وقت مویه بنی‌اسد»؛ تشییع نمادین شهدای کربلا در جهرم» به معرفی و ریشه‌شناسی یکی از آئین‌های چند صدساله عزاداری مردم جهرم در ایام سوگواری محرم و صفر با عنوان «طایفه بنی‌اسد» می‌پردازد که در برخی از نقاط به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فراخوان گردآوری ادبیات بومی مردم فارس در محورهایی چون آداب و رسوم، ترانه‌های کار، ترانه‌های مادرانه و خوراکی‌های محلی، فروردین ماه جاری منتشر شد و آثار توسط ا «بوالقاسم فقیری» و «مصطفی ندیمی» داوری شدند.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد استهبان، پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ماه به کار خود پایان داد.

کد خبر 5511526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha