۴ تیر ۱۴۰۱، ۳:۴۹

ناتو بر لزوم حفظ کانال های ارتباطی با مسکو تاکید کرد

ناتو بر لزوم حفظ کانال های ارتباطی با مسکو تاکید کرد

دبیرکل ناتو بر لزوم حفظ کانال های ارتباطی با مسکو به منظور جلوگیری از سوق یافتن هرگونه سوء تفاهم به واکنش هایی که از کنترل خارج شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دبیرکل ناتو بر لزوم تداوم و باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی با روسیه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «ینس استولتنبرگ» گفت: ما به تداوم وجود کانال‌های ارتباطی با مسکو نیاز داریم تا هرگونه سو تفاهمی به واکنش‌هایی که نمی‌توان آن را کنترل کرد، منجر نشود.

دبیرکل ناتو در عین حال افزود: ما هیچ تصمیمی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در شرق اروپا نداریم.

استولتنبرگ ادامه داد: جنگ در اوکراین وحشیانه است اما جنگ بین ناتو و روسیه بدتر خواهد بود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که کشورهای ناتو که خود را به عنوان ائتلاف هسته‌ای اعلام کردند به شکل خطرناکی در آستانه نزاع مسلحانه مستقیم با روسیه قرار گرفته اند.

اجلاس سران ناتو قرار است از ۲۸ تا ۳۰ ژوئن در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار گردد.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه تا کنون بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده کی یف است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5522608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha