۴ تیر ۱۴۰۱، ۳:۲۳

در واکنش به اظهارات وزیرخارجه آلمان؛

مسکو: استفاده روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح، کذب و دروغ است

مسکو: استفاده روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح، کذب و دروغ است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر استفاده مسکو از گرسنگی به عنوان سلاح، واکنش نشان داد و آن را دروغ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان که گفته بود روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را دروغ، جهل و فرصت طلبانه برشمرد.

وی گفت: از لحاظ تاریخی استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح از رسوم آلمان بوده است. آلمان از آغاز سال ۲۰۲۲ واردات تولیدات کشاورزی را افزایش داده و مازاد بازار جهانی غذا را خریداری کرده است. آلمان ماه مارس سال جاری میزان قابل توجهی از تولیدات کشاورزی به ارزش ۳.۴ میلیارد یورو را وارد کرده است.

زاخارووا افزود: به نظر می‌رسد که مقامات آلمان درباره احتمال گرسنگی تنها در حرف نگران هستند نه عمل.

از طرف دیگر، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفت: بحران غذا در جهان مدت‌ها قبل و پیش از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین شروع شده و ناشی از شیوع ویروس کرونا و برآورد نادرست کشورهای غربی بود.

لاوروف همچنین افزود که اوضاع کنونی در وخامت مشکل نقش داشته و تحریم‌های غرب به عنوان یکی از عوامصل اصلی بحران غذا و عمیق‌تر شدن بحران بوده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم روز جمعه در سخنانی اعلام کرد: روسیه در صادرات غلات دخالت نمی‌کند. شاهد علاقه مندی کشورهای «بریکس» و شرکای آن برای همکاری با روسیه هستیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه با رد اتهام زنی‌های غرب علیه کشورش تأکید کرد: برداشت غلات در روسیه خوب ارزیابی می‌شود؛ می‌توانیم ۵۰ میلیون تُن به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

گفتنی است که آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان پیش از این در کانال ارتباطی خود در پیام رسان تلگرام نوشته بود: روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

کد خبر 5522607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha