۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷

وزیر دادگستری کی‌یف:

اوکراین در دادگاه حقوق بشر اروپا علیه روسیه شکایت کرد

اوکراین در دادگاه حقوق بشر اروپا علیه روسیه شکایت کرد

وزیر دادگستری اوکراین از طرح شکایت کی یف علیه مسکو به بهانه عملیات نظامی ویژه روسیه در دادگاه حقوق بشر اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری اوکراین به بهانه عملیات ویژ نظامی روسیه شکایتی را علیه مسکو در دادگاه حقوق بشر اروپا مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «دنیس مالیوسکا» وزیر دادگستری اوکراین در این خصوص گفت که اوکراین به دلیل عملیات نظامی ویژه روسیه به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) شکایت کرده است.

وزیر دادگستری اوکراین در این باره ادعا کرد: اوکراین در یک شکایت، مقامات روسیه را به نقض کنوانسیون اروپایی حقوق بشر در ارتباط با نفوذ غیرقانونی به قلمرو حاکمیتی متهم می کند!

طرح این شکایت در حالی به انجام می رسد که نمایندگان روسیه پیشتر قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن مسکو دیگر تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا را (پس از ۱۵ ماه می) اجرا نخواهد کرد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که دادگاه حقوق بشر اروپا به ابزاری سیاسی علیه کشورمان در دستان سیاستمداران غربی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه تا کنون بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده کی یف است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

کد خبر 5522471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha