۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

الزام تجهیز به فناوری هوشمند؛

افزوده شدن فناوری ضد سرعت به تمام خودروهای اروپایی تا سال ۲۰۲۴

افزوده شدن فناوری ضد سرعت به تمام خودروهای اروپایی تا سال ۲۰۲۴

تا سال ۲۰۲۴ هر خودروی جدیدی که در قلمروی اتحادیه اروپا فروخته شود باید مجهز به فناوری ضد سرعت موسوم به کمک سرعت هوشمند یا ISA باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بر اساس مقررات عمومی ایمنی خودرو اتحادیه اروپا که از امروز اجرایی می‌شود، تمام مدل‌ها و انواع خودروهای جدید معرفی شده در بازار اروپا باید دارای سیستم ISA باشند. لذا از جولای سال ۲۰۲۴ به بعد، هر خودروی جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شود باید دارای سیستم ضد سرعت داخلی باشد.

انتظار می‌رود این اقدام صدمات و تلفات را در جاده‌ها کاهش دهد. کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولیدکنندگان خودرو اکنون این فرصت را دارند تا از پتانسیل ISA برای ایجاد جاده‌های ایمن‌تر برای همه استفاده کنند.

این سیستم برای تنظیم محدودیت‌های سرعت خودرو در حین رانندگی در جاده از دوربین‌های نصب‌شده در جلوی خودرو، داده‌های GPS یا هر دو استفاده می‌کند. بسته به نحوه پیکربندی سیستم مذکور توسط راننده، این فناوری می‌تواند بازخوردهای مربوط به محدودیت سرعت را بررسی کرده، سیستم کروز خودرو را به‌طور خودکار تنظیم کند تا با شرایط جاده مطابقت داشته باشد یا حتی قدرت موتور را برای خودروهای کم سرعت کاهش دهد.

بسیاری از رانندگان در اروپا در حال حاضر از وسایل نقلیه مجهز به ISA استفاده می‌کنند و خودروسازان بزرگی مانند هوندا، فورد، جیپ و مرسدس بنز مدل‌های خاصی را با نصب این سیستم‌ها در بازار اروپا می‌فروشند. بر اساس برآوردهای اتحادیه اروپا، اجباری شدن نصب ISA باعث کاهش ۲۶ تا ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای می‌شود.

کد خبر 5533395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha