۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶

روزنامه آلمانی فاش کرد؛

تلاش محرمانه آمریکا و متحدان غربی برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین

تلاش محرمانه آمریکا و متحدان غربی برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین

یک روزنامه آمریکا مدعی شد که آمریکا و متحدان غربی این کشور در حال رایزنی محرمانه برای پایان دادن به بحران اوکراین از طریق دیپلماتیک هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه آلمانی «دی ولت» فاش کرد که آمریکا و متحدان اروپایی اصلی آن در حال گفتگوهای محرمانه برای جستجوی راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری در اوکراین هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد رایزنی‌های محرمانه بین آمریکا و متحدان کلیدی اروپایی برای بررسی راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در جریان است.

این روزنامه آلمانی جزئیات بیشتری در مورد این رایزنی‌ها فاش نکرد، اما تأکید کرد: یافتن عوامل برای منفعل ساختن و سردرگم کردن غرب در قبال بحران اوکراین کار دشواری نیست و اکثریت اروپایی‌ها از راه حل دیپلماتیک برای این بحران حمایت می‌کنند.

روسیه از ۲۴ فوریه گذشته تا کنون عملیات ویژه نظامی علیه اوکراین را آغاز کرده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هدف این عملیات را حمایت از ساکنان جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک در مقابل تجاوزات ۸ ساله نظام حاکم بر کی یف و خلع سلاح هسته‌ای اوکراین و پاکسازی آن از ملی گرایان افراطی اعلام کرده است. عملیاتی که با واکنش گسترده جهانی و به ویژه محکومیت و آمریکا و متحدان غربی اش و کمک‌های تسلیحاتی آنها به کی یف همراه بوده است.

کد خبر 5534274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha