۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

رئیس سازمان امور دانشجویان:

وزارت علوم به مناطق دور از مرکز توجه ویژه دارد

وزارت علوم به مناطق دور از مرکز توجه ویژه دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان سیاست دولت سیزدهم بویژه وزارت علوم را توجه ویژه به مناطق دور از مرکز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در مراسم معارفه رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، سیاست رژیم، مرکز پیرامون بود، با این نگاه که اگر مرکز تقویت شود، استان‌ها و شهرهای دور از مرکز نیز به مرور رشد و توسعه خواهند یافت، ولی مردم هر چه انتظار کشیدند چنین اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، به این نگاه و سیاست خط بطلان کشیده شد و از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی مستضعفین پیرامون، اولویت پیدا کردند تا زمینه برای پیشرفت کل سرزمین معنا پیدا کند. این نگرش از همان زمان تثبیت شده است، هر چند چالش‌های زیادی برای عملی شدن آن وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان سیاست دولت سیزدهم بویژه وزارت علوم را توجه ویژه به مناطق دور از مرکز عنوان کرد و یادآور شد: حضور مستمر وزیر علوم و معاونان و مسئولان در شهرهای مختلف کشور و بهبود شرایط دانشگاه‌ها در مناطق محروم نشانگر این نوع نگاه است.

وی در ادامه مأموریت محور بودن دانشگاه‌ها را نقطه عطفی در رشد و توسعه شهرهای ایران با اقلیم و ظرفیت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: دانشگاه ۲ هایی که مأموریت محور عمل کرده و بر اساس نیاز منطقه، نیروی انسانی تربیت کردند، توانستند رشد بیشتری پیدا کنند و هم مشکل اشتغال را تا حدی حل کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه از زحمات رئیس قبلی مجتمع آموزش عالی گناباد و رؤسای سابق که موفق شدند در توسعه کمی و کیفی این مرکز گام بردارند، قدردانی کرد و حکم سرپرست جدید مجتمع را با امضای وزیر علوم تقدیم وی کرد.

کد خبر 5540391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha