۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶

با اعلام از سوی تونی راداکین؛

لندن: شایعات درباره بیماری «پوتین»، یک خیال واهی است

لندن: شایعات درباره بیماری «پوتین»، یک خیال واهی است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح انگلیس در واکنش به ادعاها درباره بیماری رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: شایعات درباره بیماری «پوتین»، یک خیال واهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «تونی راداکین» (Tony Radakin) رئیس ستادکل نیروهای مسلح انگلیس امروز یکشنبه به ادعاها درباره بیماری یا ترور احتمالی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، فرمانده ارتش بریتانیا که در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی این اظهارات را به زبان می‌ آورد، همچنین تاکید کرد که گزارش‌ هایی که در خصوص احتمال ترور پوتین نیز منتشر می‌ شود هم جدی نیستند.

اظهارات «تونی راداکین» در حالی مطرح می‌ شود که در ماه‌ های اخیر گزارش‌ های مختلفی از سوی رسانه‌ های نه چندان معتبر درباره بیماری و وضعیت سلامتی رئیس جمهور ۷۰ ساله روسیه منتشر شده بود.

«راداکین در ادامه صحبت‌ های خود در این مصاحبه گفت: ما به عنوان متخصصان نظامی، شاهد یک حکومت نسبتاً با ثبات در روسیه هستیم. احدی در این کشور انگیزه‌ ای برای به چالش کشیدن رهبری پوتین را ندارد.

وی همچنین در ادامه ادعا کرد چالشی که با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ایجاد شده است، به طور بالقوه تهدیدی است که می‌ تواند ده‌ ها ادامه داشته باشد!

رئیس ستادکل نیروهای مسلح انگلیس در این مصاحبه مدعی شد: برآوردهای ما می‌ گوید که روسیه بیش از ۳۰ درصد از اثربخشی نیروی زمینی خود را از دست داده است! این بدان معناست که ۵۰ هزار سرباز روسی در این درگیری‌ ها کشته یا زخمی شده‌ اند! همچنین نزدیک به هزار و ۷۰۰ تانک روسی منهدم و حدود ۴ هزار خودروی زرهی روسیه هم نابود شده‌ اند!

کد خبر 5540852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha