در سفر به پاریس؛

رئیس امارات با ماکرون دیدار کرد

رئیس امارات با ماکرون دیدار کرد

خبرگزاری رسمی امارات از دیدار محمد بن زاید رئیس این کشور با رئیس جمهور فرانسه در پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) از دیدار محمد بن زائد رئیس این کشور با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد بن زائد که به پاریس سفر کرده است با ماکرون دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری امارات افزود که دو طرف در این دیدار فرصت‌های پیش رو برای توسعه و گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

بررسی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار محمد بن زائد رئیس امارات با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سفر به پاریس عنوان شده است.

در همین حال، دولت فرانسه با صدور بیانیه ای از امضای توافق راهبردی به منظور همکاری در بخش انرژی با امارات خبر داد.

دولت فرانسه هدف از این توافق را تعیین طرح های سرمایه گذاری مشترک در فرانسه، امارات یا هر مکان دیگری در بخش هیدروژن و انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای اعلام کرد.

پیش از این اعلام شده بود که «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس‌ امارات متحده عربی، روز دوشنبه در اولین سفر خارجی خود پس از به دست گرفتن زمام امور این کشور در اواسط ماه مه وارد فرانسه شد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) ضمن اعلام این خبر افزود: بن زائد امروز دوشنبه وارد کاخ الیزه شد و مورد استقبال «امانوئل مکرون» رئیس جمهور و «سباستین لیکورنو» وزیر کشور فرانسه قرار گرفت.

این در حالی است که بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات مورد علاقه دو کشور و همچنین راه‌های تقویت امنیت و ثبات در منطقه از محورهای مورد بحث در دیدار سران اماراتی و فرانسوی اعلام شده بود.

کد خبر 5541485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha