سید عمار حکیم:

دولت عراق باید به حملات ترکیه پاسخ دهد

دولت عراق باید به حملات ترکیه پاسخ دهد

رهبر جریان حمکت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به شمال این کشور، گفت: دولت عراق باید به حملات ترکیه پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، «سید عمار حکیم» رهبر این جریان در پیامی حمله ترکیه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک را شدیداً محکوم کرد.

وی در این پیام نوشت: حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک را که موجب جان باختن و زخمی شدن شماری گردشگر شد، محکوم می‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این اقدامات غیر قابل قبول و تکرار حملات به شهرها و روستاهای عراق نقض حاکمیت ارضی عراق است و اقدام قاطع دولت عراق در محکومیت و پیش گرفتن مسیرهای دیپلماتیک برای جلوگیری از تکرار آنها را ایجاب می‌کند.

گفتنی است، حمله توپخانه ای ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک در اقلیم کردستان با واکنش گسترده، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات فعلی و سابق عراق مواجه شد.

بر همین اساس نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

وی افزود: نیروهای ترکیه بار دیگر در اقدامی که نقض حاکمیت عراق به حساب می‌آید، مرتکب تجاوز آشکار شدند و جان و امنیت شهروندان عراقی را هدف قرار دادند.

کد خبر 5543602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha