جهاد اسلامی فلسطین:

مقاومت توانایی ایجاد بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی را دارد

مقاومت توانایی ایجاد بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی را دارد

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه مقاومت توانایی و امکانات لازم برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تل آویو را دارد، گفت: سفر بایدن به اراضی اشغالی اتفاق مهمی نبود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که سفر هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در پی تشدید تنش میان روسیه و غرب در مورد جنگ اوکراین صورت گرفت و سفر او به اراضی اشغالی اتفاق مهمی نبود و احتمالاً به خاطر انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر آینده انجام شد.

وی هدف اصلی سفر بایدن به منطقه را نیاز مبرم آمریکا برای تأمین منابع انرژی متحدان اروپایی و کاستن از میزان بحران انرژی در این کشورها دانست و گفت: این مسئله بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشته است.

الهندی اظهار داشت: اعلامیه قدس که بایدن و یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی آن را امضا کردند در هیچ زمینه‌ای چه در زمینه تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل و چه در زمینه عادی سازی روابط تل آویو با کشورهای عربی بدون حل و فصل مسئله فلسطین چیز جدیدی نداشت و از قبل به همه این مسائل پرداخته شده بود.

وی درباره تلاش‌های آمریکا جهت ایجاد ائتلاف میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی علیه ایران گفت که در هر توافقی باید اهداف و اولویت‌های آن مشخص باشد و تا کنون توافقی میان رهبران این کشورها صورت نگرفته است. طرح موسوم به ناتوی خاورمیانه در صورت ایجاد آن، تنها در خدمت منافع تل آویو است.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ایجاد ناتوی خاورمیانه یک ایده سطحی است که در واقعیت نمی‌تواند عملی شود، چرا که برخی واقعیت‌ها در منطقه از جمله میزان قدرت و تأثیرگذاری ایران در منطقه وجود دارد که کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و این بدان معناست که تلاش‌ها برای تعمیق و گسترش هماهنگی‌ها برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو به طور کامل محقق نخواهد شد.

الهندی تصریح کرد: عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش حتی قبل از توافق کمپ دیوید شروع شده بود.

وی در مورد شیوه مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این مواجهه منحصر به مقاومت فلسطین نیست، بلکه از عقب نشینی سازمان آزادی بخش فلسطین از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و خروج از توافق اسلو و سایر توافقات و ایجاد پروژه ملی فلسطین شروع می‌شود.

این مقام فلسطینی در مورد سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین عنوان کرد: سیاست واشنگتن در این مورد چه جمهوری خواهان روی کار باشند و چه دموکرات‌ها ثابت بوده و هسته اصلی آن حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

کد خبر 5543804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha