۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲

گزارش مهر؛

گلایه از قطعی آب در گناوه/ آبفا: با افزایش ورودی مشکل حل می‌شود

گلایه از قطعی آب در گناوه/ آبفا: با افزایش ورودی مشکل حل می‌شود

گناوه- در پی قطعی آب در برخی از مناطق شهرستان گناوه که منجر به گلایه هایی از سوی شهروندان شد، اداره آبفا اعلام کرد با افزایش ورودی آب مشکل حل می شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: بخش عمده آب مصرفی در استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود و این موضوع باعث شده تا در برخی مواقع ورودی استان بوشهر کاهش یابد.

وابستگی به استان‌های همسایه مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است و باعث می‌شود که ورودی آب به این استان از پایداری لازم برخوردار نباشد و در مواقع مختلفی قطع شود.

طی روزهای اخیر و به دنبال فعالیت سامانه بارشی مانسون در سطح استان بوشهر و استان‌های همسایه از جمله فارس که بخشی از آب استان را تأمین می‌کند، شاهد وقوع چالش‌های جدی در عرصه تأمین آب استان هستیم.

گناوه بخشی از آب مورد نیاز خود را از طریق خط محرم مربوط به استان فارس تأمین می‌کند که به علت بارش‌های اخیر دریافت آب از خط محرم با مشکلات جدی روبرو شده است.

انتقاد مردم از وضعیت آب در گناوه

در پی قطع شدن آب در برخی از مناطق و محلات شهرستان گناوه که به دلیل وقوع سیلاب در کشور رخ داد مردم شهرستان گناوه گلایه‌هایی را مطرح کردند.

اهالی شهر و روستاهای گناوه تاکید دارند که مسئولان باید ساماندهی ویژه‌ای به وضعیت آب این شهرستان داشته باشند تا در سریع‌ترین زمان نسبت به تأمین آب پایدار اقدام شود.

قطعی چند روزه آب باعث بروز مشکلات جدی برای مردم شده است و از مسئولان استان انتظار می‌رود که زمینه تأمین آب پایدار را فراهم سازند.

حل مشکل با افزایش ورودی

در همین زمینه اداره آبفا شهرستان گناوه اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: نظر به اینکه در روزهای اخیر به علت وقوع سیلاب و انسداد خطوط انتقال آبرسانی شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و کاهش آب ورودی شهرستان طی سه روز گذشته به استحضار می‌رساند با افزایش ورودی طی روزهای آتی مشکلات کم آبی شهرستان مرتفع می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از صبر و شکیبایی مردم صبور شهرستان نهایت تشکر و امتنان را داشته و از شهروندان عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

طی چند روز اخیر در پی فعالیت سامانه مونسون و ناپایداری‌های جوی و بروز سیلاب کم آبی و قطعی آب در مناطق مختلف گناوه به افزایش یافت.

روز شنبه روابط عمومی آبفا گناوه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که طی ۲۴ ساعت آینده به دلیل انسداد خط انتقال آب محرم، با کم‌آبی مواجه خواهیم بود و از همشهریان خواسته شده بود که آب ذخیره کنند.

انتظار می‌رود مسئولان با کاهش میزان وابستگی استان به منابع آبی استان‌های همسایه، زمینه تأمین آب پایدار در داخل استان را فراهم کنند. یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب پایدار استفاده از تأسیسات آب‌شیرین‌کن است.

تسریع در تکمیل تأسیسات آب‌شیرین‌کن که در شهرها و روستاهای شمال تا جنوب استان بوشهر در حال ساخت است، می‌تواند بخشی از نیازهای آبی استان را تأمین کرده و وابستگی‌ها را کاهش دهد.

کد خبر 5554744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha