۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹

در پی تنش آفرینی آمریکا در شرق آسیا؛

چین مصمم به دفاع از حاکمیت خود در مقابل اقدامات آمریکاست

چین مصمم به دفاع از حاکمیت خود در مقابل اقدامات آمریکاست

وزیردفاع چین اعلام کرد که تایوان بخش جدایی ناپذیر این کشور است و مسائل آن در حیطه امور داخلی چین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع چین می گوید این کشور در دفاع از خود در برابر تنش آفرینی های آمریکا در منطقه شرق آسیا مصمم است.

« ویی فنگه» روز سه شنبه در پیام ویدئویی در دهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو اعلام کرد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین از دشمنان خود هراسی ندارد و در میانه تلاش‌های ایالات متحده برای بر هم زدن ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه، آماده است در راستای دفاع از حاکمیت خود عمل کند.

وزیر دفاع چین در ادامه سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی چین دانست و گفت این سفر اثرات نامطلوبی بر صلح و ثبات در منطقه و تنگه تایوان داشته است.

ویی فنگه تاکید کرد: چین را نمی توان مهار کرد. ما از نیروهای شیطانی و نیزهیچ دشمنی نمی هراسیم. ما مصمم و آماده جنگ با هر دشمنی هستیم.

این مقام ارشد نظامی چین بار دیگر یادآور شد که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و پکن همه مسائل مرتبط به این منطقه را مشکلات سیاسی داخلی در نظر می گیرد، که هیچ کشور دیگری حق مداخله در آنها را ندارد.

وزیر دفاع چین افزود: تلاش برای مداخله خارجی در امور داخلی چین محکوم به شکست است.

وی فنگه تاکید کرد که موضع چین در قبال منطقه تایوان ازسوی اکثر کشورهای جهان مورد حمایت قرار گرفته است. بیش از ۱۷۰ کشور طی بیانیه های از اصل چین واحد و جدایی ناپذیر بودن تایوان از این کشور حمایت کردند.

کد خبر 5565002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha