یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق:

همه گروههای سیاسی عراقی بر گفتگو اتفاق نظر دارند

همه گروههای سیاسی عراقی بر گفتگو اتفاق نظر دارند

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «ترکی العتبی» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی گفت: اکثر گروه های سیاسی در عراق از جمله چارچوب هماهنگی در این نشست که به دعوت نخست وزیر و برای بررسی بحران جاری برگزار شده بود، حاضر بودند.نشست مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیش برد امور این کشور با گروه های سیاسی تاکید کرد که تنها با برگزاری جلسات پارلمان امکان انحلال آن وجود دارد و همه طرف های شرکت کننده در نشست بر تداوم گفتگوها تاکید کردند.

وی درباره نتایج این نشست گفت: خلاصه و محور اصلی نشست این بود که گفتگو بهترین آغاز برای بررسی بحران است و درخواست های انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد تنها با از سرگیری جلسات آن امکان پذیر است؛ چرا که تنها پارلمان صلاحیت رسیدگی به این تصمیمات را دارد.

این رهبر چارچوب هماهنگی شیعی با بیان اینکه اداره کشور بدون وفاق ملی و هماهنگی میان گروه های سیاسی امکان پذیر نیست، افزود: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند و بر برگزاری آن در هفته های آینده و دعوت از جریان صدر برای حضور در نشست های آتی تاکید کردند.

گفتنی است روز گذشته، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق و شماری از نمایندگان احزاب این کشور در پی نشست خود با موضوع خروج از بحران فعلی، بر لزوم توقف تنش میدانی، رسانه ای و سیاسی تاکید کردند.

کد خبر 5566156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha