۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱

امام جمعه قزوین:

بهترین زمین‎‌های کشاورزی استان قزوین تغییر کاربری پیدا کرده است

بهترین زمین‎‌های کشاورزی استان قزوین تغییر کاربری پیدا کرده است

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: امروز بهترین زمین‌های کشاورزی در قزوین تغییر کاربری پیدا کرده است و پای صنعت در حالی به زمین‌های کشاورزی باز شده که بسیاری از زمین‌های درجه ۲ بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی که ظهر پنج شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود استان قزوین با تدابیر وزرای دولت مردمی از جمله وزیر جهاد کشاورزی استانی پیشرو، پیشگام و پیشرفته در حوزه‌های مختلف باشد و از سرمایه‌های خود بیشترین بهره را ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین استانی غنی از سرمایه‌های بی بدیلی چون آب است اما متأسفانه روش بهره برداری از آن درست نیست، افزود: امید داریم نگاه تکنولوژیک به خاک و آب سبب شود تا بهترین استفاده از این نعمت‌های خدادادی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، بیان کرد: دشت قزوین یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های این استان است که مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به این استان به آن تاکید داشتند.

این مسئول ادامه داد: با مطالعه و بررسی جدی به منابع قزوین شاهد عدم استفاده یا استفاده بی رویه از این منابع در استان هستیم. به عنوان مثال بهره برداری بی رویه از چاه‌های آب همچون خنجر قلب زمین را نشانه گرفته که انتظار می‌رود تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

وی گفت: سال‌های پیش با بی تدبیری مسئولان وقت، شاهد انتقال آب از استان بودیم در صورتی که خداوند در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره داشتند که اگر آب را انتقال دهید، چه کسی در مواقع بحران، می‌تواند آب را به شما برساند؟

آیت الله عابدینی افزود: امروزه در کنار تکنولوژی، نیازمند نگاه‌های معرفتی و دینی هستیم چراکه رزق در آسمان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با جنگ اب و جنگ نان مواجه هستیم که نشان از ان دارد که تغییر اقلیم باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تغییر نظام مدیریتی استان شاهد مدیریت یکپارچه هستیم و امیدواریم نسبت به مسائل مهم استان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری باشیم.

وی گفت: متأسفانه امروزه غفلت و نگاه تسامحی به زمین کشاورزی سبب شده شاهد سواستفاده‌ها و دست درازی سودجویان در این زمینه باشیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: امروز بهترین زمین‌های کشاورزی استان قزوین تغییر کاربری پیدا کرده است و پای صنعت در حالی به زمین‌های کشاورزی باز شده که بسیاری از زمین‌های درجه ۲ بلاتکلیف مانده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان صحبت‌های خود از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با تشویق مدیران استانی باعث انگیزه در مقابله با سودجویان و زمین خواران شود.

کد خبر 5572624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha