۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶

سیل مرگبار پاکستان بیش از ۱۰میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

سیل مرگبار پاکستان بیش از ۱۰میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان اعلام کرد که سیل اخیر در این کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، احسان اقبال، وزیر برنامه‌‎ریزی و توسعه پاکستان گفته است که براساس برآوردهای اولیه، سیل اخیر پاکستان بیش از ۱۰میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

اقبال دراین‌باره گفت: فکر می‌کنم تا اینجا خسارت کلانی وارد شده باشد، اما مطابق نخستین برآوردها، خسارات واردشده بسیار زیاد و بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

وی افزود: تاکنون یک هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و به حدود یک میلیون واحد مسکونی، خسارت وارد شده است. مردم عملا منابع درآمد خود را به طور کامل از دست داده‌اند.

پاکستان در سال ۲۰۱۰ حادثه‌ای مشابه را تجربه کرده بود. در آن برهه، سازمان ملل متحد، بزرگ‌ترین فراخوان خود را برای کمک به این کشور صادر کرد اما به گفته اقبال، سیل اخیر پاکستان از فاجعه سال ۲۰۱۰ نیز وخیم‌تر است.

به گفته اقبال، برای بازسازی و احیای پاکستان شاید به پنج سال زمان نیاز باشد و این کشور در کوتاه‌مدت نیز با کمبود شدید مواد غذایی روبرو خواهد شد.

سیل بی‌سابقه ناشی از بارش‌های موسمی مونسون که از ۱۴ ژوئن(۲۴ خرداد) در پاکستان آغاز شده، به بیش از ۳۳ میلیون تن خسارت وارد کرده و این یعنی بیش از ۱۵درصد جمعیت ۲۲۰میلیون نفری این کشور تحت‌الشعاع این فاجعه قرار گرفته‌اند.

کد خبر 5577294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha