۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰

تعلیق تسهیل روادید اروپا با روسیه دوشنبه آتی اجرائی می شود

تعلیق تسهیل روادید اروپا با روسیه دوشنبه آتی اجرائی می شود

کمیسیون اروپا امروز در بیانیه ای اعلام کرد: تعلیق تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه دوشنبه آتی اجرائی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون اروپا امروز سه شنبه از آماده سازی پیشنهاداتی در خصوص توقف کامل توافقنامه تسهیل روادید با روسیه خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی کمیسیون اروپا در این خصوص آمده است: تعلیق تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه احتمالاً از روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر اجرایی می شود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: کمیسیون اروپا توصیه هایی را برای تقویت کنترل بر درخواست های روادید از شهروندان روسیه و همچنین گذرگاه های مرزی ارائه خواهد کرد. کمیسیون اروپا همچنین توصیه هایی را به منظور تقویت کنترل بر درخواست های صدور روادید برای شهروندان روسیه و گذرگاه های مرزی ارائه می کند.

در همین ارتباط، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه پیش در سخنانی اعلام کرد: تعلیق توافق تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه بر اروپایی ها نیز تأثیر می گذارد، این یک تصمیم مضحک و ادامه تصمیماتی بی اساس است.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم پیشتر در خصوص احتمال محدودیت صدور روادید برای روس ها گفته بود که فکر نمی کند مسکو در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا در این خصوص، نیازی به مجازات شهروندان کشورهای اروپایی داشته باشد.

گفتنی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته و در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پایتخت جمهوری چک اعلام کرده بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک توافق سیاسی در جهت تعلیق توافقنامه تسهیل صدور روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه دست یافتند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: از نظر سیاسی توافق کردیم، این یک متن قانونی نیست، بلکه یک توافق سیاسی است. ما توافق کردیم که باید اقدامی صورت گیرد. بنابراین اجازه دهید آنچه را که از نظر سیاسی روی آن توافق کردیم به طور دقیق خلاصه کنم: تعلیق کامل توافقنامه تسهیل روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند، نامید.

کد خبر 5583498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha